بیش از ۱۰۰۰ کانون فرهنگی در مساجد استان فارس فعال است


بیش از 1000 کانون فرهنگی در مساجد استان فارس فعال است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه لار گفت: در استان فارس یک هزار و ۱۴۱ کانون مساجد وجود دارد که سبب جذب و هدایت جوانان می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، حجت‌الاسلام سیدمجتبی نوربخش، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به احادیثی درباره انفاق و دستگیری از نیازمندان، اظهار داشت: همانگونه که ما دوست داریم خانواده و فرزندان ما در عید لباس‌های نو و غذاهای متنوع استفاده کنند، باید به فکر نیازمندان و ایتام هم باشیم.

وی با تأکید بر مشارکت همه جانبه مردم نوع دوست لارستان در جشن نیکوکاری، افزود: امسال به جهت تقارن ایام غمبار فاطمیه با جشن نیکوکاری، نام آن به شور نیکوکاری تغییر یافته است.

خطیب جمعه لار، با توصیه به والدین در توجه بیش از پیش به مسئله تربیت فرزندان، تصریح کرد: مربیان و معلمان نیز، به جهت ارتباط بسیارشان به نوجوانان و جوانان، نقش موثری در تربیت و هدایت آنان دارند که باید صحیح‌ترین راه را به نسل جدید آموزش دهند.

وی با بیان اینکه روز 22 اسفندماه در تقویم به عنوان روز بزرگداشت شهدا نام گذاری شده است، خاطرنشان کرد: شهدا، کسانی هستند که به اسلام و ایران عزت دادند و ما باید اهداف پاک شهدا را ادامه دهیم، چرا که نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند.

حجت‌الاسلام نوربخش با محکوم کردن دستگیری و مجازات شیخ نمر، از رهبران انقلابی در عربستان سعودی، افزود: ما از دستگاه‌های بین‌المللی و حقوق بشر تقاضا می‌کنیم که در راستای آزادی این عالم بزرگ گام بردارند.

وی با گرامیداشت روز درختکاری، این روز را عملی حسنه دانست و گفت: براساس روایات، هرکس یک درخت را غرس نماید، این عمل در باقیات الصالحات او ثبت و ضبط می شود.

امام جمعه لارستان با تأکید بر نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: در استان فارس، 1 هزار و 141 کانون مساجد وجود دارد که سبب جذب و هدایت جوانان می‌شوند.

وی با دعوت از نمازگزارن برای شرکت در مراسم معنوی یادواره سرداران و 304 شهید شهرستان لارستان، عنوان کرد: یاد شهدا می‌تواند به رشد معنوی و اُخروی ما کمک کند.

حجت‌الاسلام نوربخش با تأکید بر حفظ وحدت بین شیعه و تسنن در منطقه لارستان، عنوان کرد: ما باید حافظ میراث وحدت و همبستگی که علمای تسنن و تشیع است، باشیم و قدر امنیت و آرامش خود را بدانیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon