تولید گاز از پارس جنوبی به ۸۰۰میلیون مترمکعب می‌رسد


تولید گاز از پارس جنوبی به 800میلیون مترمکعب می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: از ۲۹ فاز پالایشگاهی طراحی شده پارس جنوبی تاکنون ۱۰ فاز آن وارد مدار شده که با بهره‌برداری از فازهای طراحی شده تولید گاز روزانه از پارس جنوبی به ۸۰۰میلیون مترمکعب می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، مهدی یوسفی بعدازظهر امروز در نشست با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عسلویه با بیان اینکه پالایشگاه‌های پارس جنوبی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان قرار دارد، اظهار داشت: 30هزار هکتار برای ساخت پالایشگاه‌های پارس جنوبی در کنگان و عسلویه تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه فازهای پارس جنوبی روند اجرایی مطلوبی دارند، تصریح کرد: اکنون 10 فاز پارس جنوبی دار مدار تولید قرار دارد و این در حالی است که ترین‌های فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 در مدار قرار دارند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از گاز کشور از پارس جنوبی تأمین می‌شود، گفت: پارس جنوبی دارای 29 فاز است که با وارد مدار شدن همه فازها تولید گاز روزانه از این منطقه صنعتی به 800میلیون مترمکعب می‌رسد.

یوسفی از فعالیت 12 واحد پتروشیمی در عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: 30 واحد پتروشیمی برای منطقه پارس جنوبی طراحی شده که 12 واحد آن در مدار تولید قرار دارد و مابقی نیز در دو تا چهار سال آینده افتتاح می‌شوند.

وی از اجرای 8 پالایشگاه میعانات گازی مستقل  در منطقه پارس جنوبی خبر داد و افزود: این پالایشگاه‌ها که هرکدام ظرفیتی در حدود 60هزار بشکه در روز دارند، 8 سرمایه گذار برای اجرایی شدن آنها 2میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه 26میلیارد تومان برای توانمند سازی نیروهای انسانی پارس جنوبی تخصیص یافته، گفت: در سفر رئیس جمهور به بوشهر برای توانمند سازی نیروی انسانی استان بوشهر ویژه پارس جنوبی 26میلیارد تومان اختصاص یافته است.

یوسفی بیان کرد: با این اعتبار زمینه جذب فارغ التحصیلان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و بازار کار فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ی*1

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon