همایش پیاده‌روی خانوادگی در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

همایش پیاده‌روی خانوادگی در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مشاور مدیر کل و مسئول هماهنگی امور ایثارگران اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: پیاده‌روی خانوادگی در ۲۲ اسفندماه و برگزاری مسابقات ورزشی برای ایثارگران از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها در هفته شهدا است.

حس عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در هفته شهدا 49 غرس درخت به نیت 49 شهید ورزشکار خراسان جنوبی غرس می‌شود.

مشاور مدیر کل و مسئول هماهنگی امور ایثارگران اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: فرهنگ گفتمان ایثار و شهادت به منظور حفظ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس باید برای نسل جوان بازگو و تبیین شود.

وی افزود: خراسان جنوبی با تقدیم یک‌هزار و 802 شهید، 4 هزار و 87 جانباز و 233 آزاده کارنامه درخشانی را در طول هشت سال جنگ تحمیلی و دوران انقلاب دارد.

مشاور مدیر کل و مسئول هماهنگی امور ایثارگران اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از جمله برنامه‌های مستمر این سازمان در زمینه ایثار و شهادت گردآوری آثار و وصیت‌نامه‌های شهدا و شناسایی شهدای ورزشکار است.

عزیزی افزود: تاکنون تعداد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی 49 نفر شناسایی شده و اهداف دیگر این سازمان سامان‌دهی بانک اطلاعات ایثارگران برای پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی مورد نیاز است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در هفته شهدا اظهار داشت: سرکشی از خانواده‌های شهید ورزشکار، عطرافشانی مزار شهدا، غرس 49 نهال به یاد و نام شهدای ورزشکار در مجموعه‌های ورزشی در سطح استان از جمله این برنامه‌ها است.

مشاور مدیر کل و مسئول هماهنگی امور ایثارگران اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: پیاده‌روی خانوادگی در 22 اسفندماه و برگزاری مسابقات ورزشی برای ایثارگران از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها در هفته شهدا است.

عزیزی افزود: برای نخستین‌بار امسال در هفته شهادت تا تمام ایام سال خانواده ایثارگران و اعضای درجه یک آنها از اماکن ورزشی که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی است رایگان می‌توانند استفاده کنند و این امر در صورت ارائه کارت ایثارگری و معرفی‌نامه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.

وی بیان کرد: در خراسان جنوبی 28 نفر خانواده ایثارگر در بخش کارمندی و49 خانواده شهید ورزشکار شناسایی شدند و سال آینده برای نخستین‌بار در کشور کنگره بزرگ شهدای ورزشکار در کشور با حضور نمایندگانی از خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مشاور مدیر کل و مسئول هماهنگی امور ایثارگران اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: 49 غرس درخت بر اساس سهمیه شهرستان‌ها تقسیم کردیم تا به نیت هر شهید کاشته شود و در شهرستان بیرجند بیشترین تعداد در مجموعه ورزشی استادیوم آزادی غرس می‌شود.

عزیزی افزود: در هفته شهید 40 عنوان برنامه ورزشی و فرهنگی توسط اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon