توزیع مرغ منجمد تا رسیدن به ۷ هزار تومان

توزیع مرغ منجمد تا رسیدن به 7 هزار تومان

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از کاهش قیمت مرغ خبر داد و گفت: توزیع مرغ منجمد تا رسیدن به نرخ ۷ هزار تومان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی یاسائی افزود: تامین بموقع و کافی ذرت جو و کنجاله سویا در سال جاری انجام شد و مشکلی در خرید و ذخیره سازی نهاده ها امسال نداشتیم.

وی افزود : تمرکز ما حمایت از تولید داخل است و امسال خرید مرغ به صورت منجمد از تولیدکنندگان داخلی در دستور کار قرار داشت و تا اوایل بهمن خرید را ادامه دادیم و135 هزار تن مرغ تا این مقطع خریداری شد و حجم ذخایر تا بهمن به150 هزار تن نیز رسید.

یاسائی با اشاره به افزایش تقاضا از بهمن تاکنون گفت: در بهمن و اسفند همواره تقاضا افزایش داشته و شرکت تنظیم بازار را از طریق واردات یا خرید داخل انجام داده است و امسال نیز همین روند وجود دارد و روند افزایش قیمت از اول اسفند کنترل و از هفته گذشته کاهش قیمت آغاز شد.

یاسائی گفت: از اول بهمن تاکنون 20 هزار تن مرغ برای تنظیم بازار وارد بازار شده است و تلاش شد با عرضه کافی بازار متعادل شود و از اول اسفند کنترل شد و امروز نیز این روند کاهشی ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور درباره تاریخ مصرف مرغ منجمد گفت : شرایطی که برای تولید مرغ منجمد فراهم می شود به گونه ای است که پس از کشتار، مرغ وارد تونل سردخانه و سپس در سردخانه نگهداری می شود و شرایط نگهداری در دامی زیر 18 درجه زیر صفر است.

یاسائی افزود: در این شرایط فعل و انفعال میکروبی ندارد و مرغ منجمد از شرایط مناسبی برخوردار است و تاریخ مصرف یک سال (از زمان کشتار) برای احتیاط است و مرغ بیش از آن هم امکان مصرف دارد و هیچ نگرانی وجود ندارد.

یاسائی با تاکید بر اینکه مرغ تاریخ گذشته در بازار توزیع نشده است ، گفت: در قانون هم مرغی که تاریخ مصرف ان پایان یافته با تأیید دامپزشکی تا سه ماه قابل تمدید است و آزمایش ها نشان می دهد این مرغ ها نیز شرایط خوبی دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه