مشکل صادرات محصولات دامی به روسیه حل نشد

مشکل صادرات محصولات دامی به روسیه حل نشد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه صادرات محصولات غذایی و دریایی ایران به روسیه انجام می شود، گفت: طرف روسی با وجود امضای وزاری دو کشور در صادرات محصولات دامی هنوز این موضوع را اجرایی نمی‌کند.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه علی رغم تمام رایزنی‌ها هنوز بحث گشایش فاینانس چین با کندی همراه است، اظهارداشت: قرار است چند بانک داخلی با معرفی بانک مرکزی به همراه سه بانک چینی گشایش ال‌سی را به تدریج برای پروژه‌ها انجام دهند. 

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: در حال حاضر بانک‌های ایرانی که باید ریال  مورد نیاز پروژه‌ها را تأمین کنند سخت گیری هایی می‌کنند که  امیدواریم با همکاری بیشتر خود با طرف چینی این موضوعات هم برطرف شود. 

وی در رابطه با تبادلات تجاری ایران و روسیه هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: هنوز مشکلات صادارت محصولات ایران به روسیه برطرف نشده است.

عسگراولادی تصریح کرد: صادارت محصولات غذایی و دریایی ایران به روسیه انجام می شود اما در رابطه با صادرات محصولات دامی هنوز مشکلاتی داریم.

 وی با اعلام اینکه طرف روسی با وجود امضای وزاری دو کشور در صادرات محصولات دامی هنوز این موضوع را اجرایی نمی‌کند،‌گفت: امیداریم با مساعدت مسئولین این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

به گزارش تسنیم، براساس توافق صورت گرفته میان ایران و چین، قرار است چین دو برابر پول بلوکه شده حاصل از فروش نفت از سوی ایران را به عنوان فاینانس در اختیار پروژه‌های ایرانی قرار دهد. بر این اساس سقف توافق شده برای گشایش فاینانس از سوی چین، 44 میلیارد دلار یعنی دو برابر 22 میلیارد دلار پول نفت بعد از شرایط تحریم است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه