طرح جامع جلوگیری از بیابانی شدن قزوین تدوین می‌شود


طرح جامع جلوگیری از بیابانی شدن قزوین تدوین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فزوین گفت: به‌منظور جلوگیری از بیابانی شدن استان قزوین و حفظ منابع طبیعی استان، طرح جامع جلوگیری از بیابانی شدن قزوین تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی‌اکبر اسداللهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان قزوین از ظرفیت مناسبی در زمینه منابع طبیعی و مراتع برخوردار است که به منظور حفظ و حراست منابع طبیعی،  طرح جامع جلوگیری از بیابانی شدن قزوین تدوین می‌شود.

وی بیان کرد: استان قزوین 930 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان، 30 هزار هکتار منطقه بیابانی و بیش از 28 هزار جنگل‌های حفاظتی است که باید در زمینه ساماندهی منابع طبیعی و جلوگیری از بیابانی شدن استان اقدامات لازم انجام شود چراکه منابع طبیعی و جنگل‌ها میراث گذشتگان هستند و باید برای نسل آینده حفظ شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین تصریح کرد: چاه‌های غیرمجاز مضرات زیادی برای کشاورزی و منابع طبیعی در پی دارد که با اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های مربوط باید این چاه‌ها ساماندهی و هرچه سریع‌تر مسدود شوند.

اسداللهی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و بحران کم‌آبی در استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال به سبب کاهش بارندگی‌ها و بروز بحران کم‌آبی در استان، کشاورزان باید در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری اقدامات لازم را انجام دهند و این امر را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ضریب حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین بیش از 30 درصد است که با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستیم تا این میزان را به بیش از 60 تا 70 درصد برسانیم و در زمینه حفظ منابع طبیعی طرح‌های جامع و مدون اجرایی شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon