تاج: هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال با نام شهدا برگزار می‌شود

تاج: هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال با نام شهدا برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: به منظور گرامیداشت مقام شهدا و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هفتهبیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال به نام شهدا نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ، مهدی تاج با گرامیداشت روز شهید گفت: امسال به طور ویژه هفته 23 لیگ برتر فوتبال را به نام شهدا اختصاص داده‌ایم، به همین منظور برنامه‌های ویژه ای در سراسر کشور در همه ورزشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ در زمینه برنامه های این سازمان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نکوداشت شهدای بزرگوار اسلام از 22 بهمن تا 22 اسفند به مدت یک ماه از جانب مقام معظم رهبری به حق نامگذاری شده است. این نامگذاری کار بسیار درستی است و ثبات سیاسی و حتی اقتصادی و ورزشی کشور مرهون شهدای ما است، به همین جهت ما به همراه دوستان در این یک ماه برنامه هایی برای بازدید و تکریم از خانواده شهدا خواهیم داشت که خود بنده در اولین دیدار به منزل شهید قلعه نویی رفتم و بناست در این ماه این برنامه انجام شود و با حضور مسئولین و چهره های ورزشی، گامی هر چند اندک در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداریم.

وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده در مدت زمان لیگ برتر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در طول سال برنامه های لیگ یعنی 30 هفته به بهانه های مختلف  از شهدا در لیگ یاد می کنیم، اما به طور ویژه هفته 23 لیگ را به نام شهدا اختصاص داده ایم؛ به همین منظور برنامه های ویژه ای در سراسر کشور در همه ورزشگاه ها برگزار خواهد شد.

تاج با اشاره به برگزاری جام شهدا با حضور تیم های محبوب کشور گفت: امسال برای نخستین بار قبل از آغاز لیگ نیز در ورزشگاه تختی یک تورنمنت برای یادواره شهدا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد که از سیما نیز پخش شد.

وی افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه های ما است که سعی می کنیم به یک ماه گرامیداشت شهدا محدود نشده و در طول سال برای آن برنامه ریزی کنیم. اینها حداقل کاری است که می توان انجام داد.

نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال با اشاره به لزوم تقدیر از اقدامات ارزشی بازیکنان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برنامه دیگری نیز درخصوص تقدیر و توجه به اقدامات ارزشی بازیکنان داریم، مثلا ورزشکاری که تصویر شهید مدافع حرم را بر روی لباسش نشانده یا ورزشکاری که در اقدامی فرهنگی در زمان هجمه به ساحت مقدس رسول رحمت، بر روی پیراهن خود نام مقدس محمد رسول الله (ص) را درج کرده بود در برنامه ویژه ای تقدیر شدند.

تاج با اشاره به اقدامات محیطی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ورزشگاه و بر روی لباس بازیکنان تیم ها گفت: علاوه بر نصب تصاویر شهدا در ورزشگاه ها، قطعاً بارها دیده شده که بر روی پیراهن تیم های محبوبی نظیر پرسپولیس و استقلال و سایر تیم ها اسامی شهدا ذکر شده است. خود باشگاه ها نیز برنامه های ویژه ای در این زمینه دارند و بعضاً اجرایی هم شده است.

تاج در پایان با اشاره به اینکه حس تعامل سازمان لیگ و بنیاد شهید و امور ایثارگران موجب افزایش دامنه اقدامات و تنوع آنها در زمینه بزرگداشت شهدا خواهد شد گفت: ارتباط خوبی با بنیاد و مدیرکل ورزشی و اردوئی این سازمان داریم و امیدواریم با استفاده از این حسن ارتباط بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را در این حوزه ارائه دهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon