اهدای خون در استان فارس ۸ درصد افزایش یافته است


اهدای خون در استان فارس 8 درصد افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل انتقال خون استان فارس از افزایش ۸ درصدی اهدا خون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدحسین کریمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه اهدای خون در شیراز امسال 7.6 دهم درصد افزایش داشته است اظهار داشت: در سطح استان نیز اهدای خون 8 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان در ده روز ابتدای اسفندماه مشکل کمبود خون وجود نداشت افزود: مشارکت مستمر مردم در اهدای خون و فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای خون تأثیر بسیاری در ذخیره خون مورد نیاز بیماران دارد.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با بیان اینکه به دلیل آغاز سال جدید و افزایش دغدغه مردم برای مسافرت، افراد کمتر به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میزان تصادفات در ابتدای سال باید حداقل خون مورد نیاز برای 5 روز ذخیره شود.

کریمی با اشاره به اینکه پایگا‌ه‌های انتقال خون در سطح استان در تمام ایام نوروز آماده دریافت خون از مردم هستند، تصریح کرد: پایگاه انتقال خون شماره یک شیراز در خیابان قصردشت تنها در روز 13 فروردین تعطیل است و هر روز از ساعت 8 تا 13 از افرادی که قصد اهدای خون دارند ثبت‌نام می‌شود.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های آباده، لار و جهرم در روزهای یکم و سیزدهم فروردین ماه تعطیل هستند افزود: در بسیاری از شهرستان‌های استان پایگاه ثابت انتقال خون وجود ندارد به همین دلیل در ایام نوروز پایگاه‌های انتقال خون به صورت سیار در این شهرستان ها برپا می شود.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با اشاره به اینکه متوسط اهدای خون در کشور توسط بانوان 8 درصد است، بیان کرد: متأسفانه در استان فارس میزان متوسط اهدای خون توسط بانوان حدود 3 درصد از کل خون اهدایی استان است که باید برای ارتقای این درصد فرهنگ‌سازی شود زیرا اهدای خون توسط بانوان مشکلی برای سلامتی آنها ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon