۲۵۰۰ وسیله نقلیه در لرستان به مسافران نوروزی خدمات‌دهی می‌کند


2500 وسیله نقلیه در لرستان به مسافران نوروزی خدمات‌دهی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان گفت: ۲۵۸۸ وسیله نقلیه در لرستان به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حسن رحمانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل حمل‌ونقل استان برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: باید در ایام نوروز و شادی‌های ملی، بزرگداشت مقام حضرت فاطمه (س) و تأثیر این بانو بر مکتب ما باشد.

وی افزود: در کشور و در کل زندگی باید بر بحث نظم و تقوا توجه داشته و برای پیشرفت و ترقی کشور به این نکات توجه زیادی داشته باشیم چراکه لازم است در بخش حمل‌ونقل نیز به بحث محیط‌زیست توجه خاص داشته و حفظ محیط‌زیست و نگهداری آن از شاخصه‌های خوب در بحث نظم و انضباط باشد و در این زمینه بتوانیم تلاش کنیم.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان با اشاره به بحث نوسازی ناوگان بیان کرد: اگر نوسازی و خروج حدود 500 وسیله نقلیه فرسوده و ورود وسایل نقلیه جدید به این عرصه انجام شود میزان مصرف سوخت پایین می‌آید و قطعاً به رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز توجه داشته‌ایم و می‌توانیم بگوییم که مصرف سوخت ما پایین آمده است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه پایین آوردن مصرف سوخت بیان کرد: اگر سوخت مصرفی را به حداقل برسانیم و بر اساس نیازهای واقعی خودمصرف کنیم سرمایه ملی کمتر هدر می‌رود و از آلودگی هوا هم جلوگیری می‌شود.

رحمانی در رابطه با ستاد نوروزی پایانه‌ها تصریح کرد: این ستاد هرساله در سازمان حمل‌ونقل پایانه‌ها تشکیل می‌شود و در امسال چهار بخش موردتوجه قرار گرفت که نخست بخش حمل‌ونقل مسافر، دوم ایمنی و خدمات حین سفر، مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی و بخش آخر حمل‌ونقل کالا است.

وی با اشاره به بخش حمل‌ونقل مسافر در این سازمان خاطرنشان کرد: حدود 75 شرکت حمل‌ونقل مسافر فعال در سطح استان داریم و به کلیه آن‌ها ابلاغ‌شده اصناف را موظف کنند که ناوگان خود را مورد بازبینی قرار دهند و نظافت عمومی، رفع عیوب ظاهری و فنی را در دستور کار خود قرار دهند و خانه‌تکانی دفاتر را انجام دهند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان گفت: بازبینی از مجموع دو هزار 588 دستگاه وسیله نقلیه که در استان به ارائه خدمات می‌پردازند، انجام می‌شود و 278 دستگاه اتوبوس ما در وضعیت خوب و با میانگین سنی 8.5 سال به‌عنوان یکی از ناوگان‌های خوب در سطح کشور در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: هزار و 419 دستگاه مینی‌بوس با میانگین سن 31 سال در استان وجود دارد که منتظر اعلام وضعیت اسقاط آن‌ها بودیم که انجام شد و منتظر آمار هستیم که تعداد ناوگان موردنیاز را اعلام و نوسازی را انجام دهیم و باید به کلیه فعالان عرصه حمل‌ونقل اعلام کنیم که بعد از عید طرح نوسازی ناوگان را اجرایی می‌کنیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: که برای نوسازی کارمزد پنج درصد و برای توسعه بین 15 تا 20 درصد کارمزد پیش‌بینی‌شده است.

وی عنوان کرد: حدود 852 سواری با میانگین سنی بالای 9 سال در استان وجود دارد که در همین طرح نوسازی انتظار داریم که رانندگان فعال برای نوسازی وسایل نقلیه خود مراجعه کنند تا با خودروهای سواری خوب ازجمله هیوندا، تویوتای جیلی در دو بحث نوسازی و خرید انجام دهیم.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان خاطرنشان کرد: بازبینی از 9 پایانه عمومی مسافربری در سطح استان و پایانه‌های مسافربری عمومی در اختیار شهرداری‌ها است که در این راستا با شهرداری الیگودرز، بروجرد، کوهدشت و خرم‌آباد در بحث بهسازی و آماده‌سازی داشته باشند و مسائل و مشکلاتی را مطرح کردیم تا برای رفع نواقص و توسعه کارهایی انجام دهند.

وی گفت: 19 پایانه اختصاصی داریم که شرکت‌های حمل‌ونقل ما در این پایانه‌ها فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و امیدواریم مسئول پایانه‌های شهرداری خرم‌آباد خیلی سریع پایانه خرم‌آباد را احداث و به بهره‌برداری برساند تا بتوانیم شرکت‌های حمل‌ونقل را در آن محل مستقر کنیم.

رحمانی بیان کرد: جلساتی به‌عنوان رئیس کمیته اجرایی حمل‌ونقل سفرهای نوروزی با سازمان‌های مرتبط ازجمله هلال‌احمر، نیروی انتظامی، امداد خودروها و اصناف مختلف جلسات مختلفی را گذاشته‌ایم و مکاتبات لازم را انجام دادیم

وی خاطرنشان کرد: شرکت نفت برای ارائه سوخت لازم در جایگاه‌های سوخت اعلام آمادگی کرده و فرمانداری‌ها نیز باید به پاک‌سازی محورهای روستایی برای زیباسازی محورها بپردازند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان افزود: لرستان را نیاید فقط محور عبور مرور کنیم بلکه محل اقامت مسافران نیز باید باشد و در زیباسازی محورها تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: ظرفیت ناوگان ما به حدی است که همه مسافران را جابه‌جا کند ولی برای ضرورت استفاده به‌جا از ظرفیت با دانشگاه‌ها و مراکز انتظاماتی مکاتباتی را انجام دادیم که در طول یک هفته از ناوگان خود به‌خوبی استفاده کنیم.

رحمانی بیان کرد: تیم‌های بازرسی را هم به تمام شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر اعزام کردیم تا از نزدیک این شرکت‌ها را مورد بازرسی قرار دهند و تمام شرکت‌ها موظف شده‌اند فروش بلیت اتوبوس را هم به‌صورت اینترنتی و هم به‌صورت حضوری پیش‌فروش کنند.

وی بابیان اینکه برنامه کشیک سازمان هم تدوین‌شده است اظهار داشت: برای شناخت وضعیت مسافر ما فرم‌های نظرسنجی ارائه می‌شد که معمولاً مورد استقبال قرار نمی‌گرفت اما امسال به‌صورت پرسش و پاسخ انجام می‌شود و لازمه ارتقاء و بهبود کیفیت ما شناخت دیدگاه‌های مردم است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان در رابطه با بخش خدمات ایمنی عبور و مرور سطح راه‌های استان تصریح کرد: در استان لرستان 9 پاسگاه پلیس‌راه وجود دارد که نگهداری و آماده‌سازی این‌ها به عهده حمل‌ونقل استان است و علاوه بر این در ایام نوروز در بحث امداد جاده‌ای 34 پایگاه اورژانس و 10 پایگاه هلال‌احمر در استان لرستان مستقر می‌شوند و کار خدمات‌دهی به مسافران نوروزی را انجام می‌دهند

وی بیان کرد: پنج شرکت امداد خودرو داشتیم و امسال هم یکی به آن اضافه شد که مردم بتوانند نیازهای خود را در این زمینه رفع کنند و اگر مشکلی وجود داشت می‌توانند با سامانه 20001240 برطرف کنند و در زمینه معاینه فنی‌ها در شهرستان‌های دورود، خرم‌آباد و الیگودرز آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

انتهای پیام/ ی

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon