پرونده چاقوکشی جهرم در دیوان عالی کشور درحال بررسی است


پرونده چاقوکشی جهرم در دیوان عالی کشور درحال بررسی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه حکم محکومیت چاقوکش جهرمی صادر شده است، گفت: این پرونده در حال حاضر در دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی القاصی‌مهر پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح وظایف رسانه‌های جمعی و اهمیت نقش آنها در جامعه پرداخت و اظهار داشت: رسانه‌ها و مطبوعات در راستای آگاه کردن مردم در دنیا حرف اول را می‌زنند و تمام آحاد جامعه در دنیای امروز به اخبار و اطلاعات روز جهان دسترسی دارند.

وی با تبیین جایگاه و اهمیت رسانه در مباحث مختلف امنیتی، اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی و غیره در جامعه افزود: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس اخبار در جامعه آرامش و امنیت برقرار کنند و یا در جامعه هرج‌و‌مرج و ناامنی ایجاد کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس سلامت فکری و اعتقادی جامعه در گرو عملکرد رسانه‌های هر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در دنیای امروز استکبار جهانی از این ابزار قدرتمند فرهنگ و باورهای جامعه ما را مورد هدف قرار داده است.

القاصی‌مهر با بیان اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی و نقشه‌های شوم دشمن علیه نظام و کشور نقش رسانه‌ها را مهم‌تر جلوه می‌دهد تصریح کرد: رسانه در عرصه اعتقادی بیشترین نقش را دارد و محور شکل‌گیری افکار و اعتقادات جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نقش اساسی در تعالی و رشد جامعه ایفا می‌کنند، عنوان کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم اجتماعی داشته باشند زیرا بزه، انحراف و جرم محصول عملکرد تمام ارگان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهایی است که به نحوی با زندگی افراد مرتبط هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه رسانه‌ها باید در بیان و نشر مسائل و موضوعات امانتدار باشند و در چارچوب اخلاق و دین فعالیت داشته باشند، اظهار داشت: امین بودن رسانه‌ها برای مردم و انقلاب ضرورت دارد و باید از انتشار مواردی که چهره استان و انقلاب را مخدوش می‌کند پرهیز شود و حفظ منافع و مصالح نظام و استان در اولویت انتشار اخبار رسانه‌های استان باشد.

القاصی‌مهر با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی استان در راستای برخورد قانونی با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و اداری در سطح استان، گفت: پرونده مربوط به سازمان همیاری شهرداری شیراز و برخی مدیران مرتبط با آن تشکیل شد و به دلیل اینکه تعداد متهمان پرونده زیاد بود این پرونده در دادسرا و با نظارت مسئولان قضایی و با رعایت تمام جوانب قانونی رسیدگی شده و تعدادی از متهمان به مجازات حبس و جریمه محکوم شدند. در حال حاضر پرونده به دلیل اعتراض برخی از طرفین پرونده در مرحله ارسال به دادگاه تجدیدنظر است.

وی در مورد پرونده چاقوکشی در جهرم خاطرنشان کرد: این پرونده در راستای سیاست‌های ایجاد امنیت در جامعه خارج از نوبت و با رعایت تمام جوانب قانونی کاملاً عادلانه رسیدگی شد و حکم محکومیت متهم صادر شد؛ اتهام این فرد در دادگاه انقلاب به عنوان محاربه و فساد‌فی‌الارض مطرح شد و در حال حاضر پرونده در دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با یادآوری رسیدگی به پرونده متهمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: این پرونده در سه بخش بررسی شد و در دو مورد رأی صادر شد؛ برای مورد آخر در مورد تضییع اموال دولتی و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، متهمان محکوم و برخی از متهمان ‌تبرئه شدند. در حال حاضر پرونده در بخش اجرای احکام است.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در روزهای گذشته در مورد زمین مورد اختلاف دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: بخشی از اراضی که در حال حاضر در تصرف دانشگاه شیراز است، مورد اختلاف بین دو دانشگاه بوده و منشأ اختلاف این است که در گذشته دانشگاه علوم پزشکی نیز بخشی از دانشگاه شیراز بوده و بعد مستقل شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر اراضی در تصرف دانشگاه شیراز است و هم سند مالکیت به نام دانشگاه شیراز است، اظهار داشت: از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک سری طرح‌ها برای توسعه بیمارستان نمازی ارائه داده تا این فضای درمانی را توسعه دهد و با مخالفت دانشگاه شیراز مواجه شده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدارکی مبنی بر وقفی بودن زمین‌ها ارائه شده است.

القاصی‌مهر با اشاره به اینکه این موضوع باید در هیئت حل اختلاف در استانداری فارس به ریاست استاندار برمبنای نظر هیئت وزیران رسیدگی و حل اختلاف شود، افزود: این مورد اختلافی به معاونت حقوقی رئیس جمهوری منعکس شده و بر اساس آخرین خبر موضوع در هیئت دولت مطرح شده و رسیدگی می‌شود و هنوز پرونده‌ای در این مورد در دستگاه قضایی تشکیل نشده است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس‌ در پاسخ به خبرنگاری در مورد بسته‌شدن مراکز دی‌.آی‌.سی در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) بیان کرد: دستگاه قضایی برای بستن این مراکز دستوری صادر نکرده است.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به فضای اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و نسبت به افراد آسیب‌دیده بی‌تفاوت بود، تأکید کرد: بهتر است این افراد از بافت تاریخی به محلی که آسیب کمتری برای جامعه داشته باشند، منتقل شوند و تحت حمایت‌های درمانی قرار گیرند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon