طرح " توسعه فرهنگ ترافیکی" در رشت تدوین می‌شود


طرح " توسعه فرهنگ ترافیکی" در رشت تدوین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت گفت: طرح " توسعه فرهنگ ترافیکی" در رشت تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مظفر نیکومنش‌نودهی عصر امروز در نشست کمیسیون ترافیک این شهر با اشاره به اینکه در سال جدید باید نو آوری جدیدی در حوزه حمل و نقل شهری شاهد باشیم، اظهار داشت: باید تغییرات جدی در حوزه ترافیک شهر انجام شود.

وی با بیان اینکه باید برای ترافیک شهر فرهنگ‌سازی شود، افزود: برنامه‌های فرهنگی شورا در حوزه حمل و نقل و ترافیک در سال 94 باید افزایش یاید و باید از ظرفیت رسانه‌ها در این حوزه بهره گرفته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، گفت: در مدارس باید بیشتر کار شود و بامدیران مدارس و روسای آموزش و پرورش در یک جلسه توجیهی دعوت شوند تا برای ساماندهی سرویس مدارس فکری شود.

نیکومنش‌نودهی تصریح کرد: ازدحام خودروهای شخصی در ساعات تعطیلی مدارس بر بار ترافیکی می‌افزاید و باید برای والدین تبیین شود که نباید با ماشین شخصی به دنبال فرزند خود بیایند در ساعات تعطیلی مدارس گاهی 200 خودرو در یک منطقه توقف می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید با روسای جایگاه‌های سوخت نیز قبل از تعطیلات نوروز جلسه‌ای داشته باشیم تا با مشکل سوخت با ورود انبوه مسافران در شهر مواجه نشویم و باید برای ایام نوروز پیش‌بینی‌ها لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت، فرهنگ سازی برای مردم به ویژه دانش آموزان و نوآموزان را از ضرورت‌های دستگاه های متولی عنوان کرد و افزود: اگر دانش آموزان با فرهنگ راهنمایی و رانندگی آشنا شده و فرهنگ و آگاهی مردم در خصوص امور شهری افزایش یابد، رفع مشکلات شهری نیز امکان‌پذیر می‌شود.

نیکومنش‌نودهی، با اشاره به اهمیت کنترل ترافیک شهری خاطرنشان کرد: طرح  تهیه الزامات ترافیکی و توسعه فرهنگ ترافیکی باهدف کاهش مشکلات ترافیکی در رشت تدوین شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon