تداوم پیشروی ارتش عراق در تکریت

تداوم پیشروی ارتش عراق در تکریت

خبرگزاری تسنیم: در ادامه پیشروی نیروهای امنیتی عراق در تکریت، یگ گروه از نیروهای نظامی عراق به‌همراه نیروهای دفاع مردمی به‌منظور آزاد سازی منطقه «تل السیباط» و «ربیضه» در شمال شرق تکریت در حال پیشروی به‌سمت آن هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه العراقیه گزارش داد که نیروهای نظامی، امنیتی و داوطلب مردمی عملیات آزاد سازی شهر تکریت را آغاز کرده و در حال پیشروی به‌سمت این شهر از چندین محور هستند. (تکریت و اهمیت استراتژیک) بالگردهای ارتش عراق برای شناسایی اهداف تروریست‌ها در مناطق مختلف این شهر نیز در حال گشت‌زنی هستند.

بر اساس این گزارش، پیشروی ارتش عراق به‌همراه نیروهای مردمی در چندین محور به‌سمت تکریت ادامه دارد و بر اساس اعلام یک سایت عراقی، پرچم عراق بر فراز بیمارستانی در این شهر برافراشته شد.

نیروهای امنیتی عراق در پی درگیری شدید با تروریست‌های داعش، بیمارستان آموزشی تکریت را تحت کنترل خود در آورده و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزار در آوردند.

 پایگاه خبری المسله گزارش داد، نیروهای عراق در پی درگیری شدید با تروریست‌های داعش، بیمارستان آموزشی تکریت در نزدیکی مجتمع کاخهای ریاست جمهوری را تحت کنترل خود در آورده و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز در آوردند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق و دفاع مردمی با پشتیبانی مبارزان عشایر از محور جنوبی تکریت به‌سمت آن پیشروی کردند و توانستند پرچم این کشور را بر فراز بیمارستان این شهر به اهتزاز در آورند.

نیروهای عراقی همچنین توانستند مناطق اطراف بیمارستان را از تروریست‌ها پاکسازی کرده و مقادیری مواد منفجره را نیز خنثی سازند.

پاکسازی مناطق مختلف تکریت

 یک گروه از نیروهای نظامی عراقی با کمک نیروهای دفاع مردمی به‌منظور آزاد سازی منطقه «تل السیباط» و «ربیضه» در شمال شرق تکریت در حال پیشروی به‌سمت آن هستند.

به گزارش تسنیم، در ادامه پیشروی نیروهای امنیتی عراق در تکریت، یگ گروه از نیروهای نظامی عراق به‌همراه نیروهای دفاع مردمی به‌منظور آزاد سازی منطقه «تل السیباط» و «ربیضه» در شمال شرق تکریت در حال  پیشروی به‌سمت آن هستند.

یک منبع امنیتی عراقی در استان صلاح الدین در این باره گفت: نیروهای عراقی یک منطقه در تکریت را از تروریست‌های داعش  پاکسازی کرده‌اند و اکنون به‌منظور پاکسازی سایر مناطق این شهر در حال پیشروی در آن هستند.

بنابر اعلام این منبع، نیروهای عراقی توانستند منطقه «سمرة» در  شمال شرق تکریت را پاکسازی کنند و یک گروه از نیروهای نظامی نیز با پشتیبانی و کمک نیروهای دفاع مردمی به سمت منطقه تل السیباط و ربیضة در حرکت هستند.

پیشروی نیروهای عراقی به سمت این دو منطقه با پشتیبانی آتش گسترده نیروی هوایی ارتش عراق در جریان است.

رسانه های عراقی از آزادی قریب الوقوع تکریت خبر می دهند.

 

**********************************************************************************************************************

                                                                                    در نبرد امروز تکریت چه گذشت؟

 

 

 

پیروزی‌های جدید طی ساعات آینده

کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی گفت: ساعات آینده شاهد پیروزی‌های نظامی مهمی در بخش‌های مختلف استان صلاح الدین به ویژه پس از اخباری که از فرار تروریست های داعش به خارج شهر تکریت حکایت دارد خواهیم بود.

وی افزود: اخبار وارده از شهر تکریت به فرار اغلب تروریست‌های داعش به سوی ناحیه الفتحه همجوار با استان نینوا پس از پیروزی های نیروهای عراقی و مردمی که منجر به ناحیه العلم و روستای البو عجیل و دیگر روستاها شد حکایت دارد و طی ساعات آینده مناطق جدیدی از لوث داعش آزاد خواهد شد.

ورود نیروهای مردمی و امنیتی به خیابان‌های اصلی تکریت

سایت عراق المسله نیز از ورود نیروهای مردمی و امنیتی به خیابان های اصلی تکریت خبر داد. منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: عملیات آزاد سازی تکریت بامداد امروز سه شنبه با مشارکت نیروهای امنیتی و مردمی و با حمایت هوایی و توپخانه ای شروع شده است و طی آن نیروهای امنیتی و مردمی موفق به ورود به خیابان های اصلی تکریت و محاصره آن از چند محور و پیشروی در منطقه القادسیه در شهر تکریت شده اند

فرار داعشی‌ها به مرکز شهر تکریت

شبکه الفرات به نقل از منابع امینتی از عقب نشینی تروریست های داعش از خطوط مقدم شهر تکریت به سوی مرکز این شهر و متمرکز شدن در مرکز تکریت خبر داد.

این شبکه همچنین از فرار تروریست‌ها از منطقه الشرقاط در شمال تکریت به سوی نینوا خبر داد و اعلام کرد: داعشی ها مقرهای خود و آنچه دادگاه های شرعی نامیده می شود را از بیم نیروهای امنیتی و مردمی ترک کرده اند.

اعدام‌های گسترده در صفوف داعش

شبکه العراقیه گزارش داد: داعش تعدادی از تروریست ها فراری و شکست خورده از ناحیه العلم را اعدام کرده است.‎

کوی القادسیه تکریتمملو از اجساد کشته شدگان داعش

شبکه الفرات عراق گزارش داد: خیابان های مناطق کوی القادسیه در مرکز تکریت مملو از اجساد کشته شدگان داعشی پس از عملیات نیروهای مردمی و امنیتی علیه آنها و انهدام مراکز آنهاست.‎

مشارکت مسیحیان در عملیات آزاد سازی تکریت

کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی گفت: نیرویی متشکل از 500 داوطلب در قالب گردان های بابلی ها از مسیحیان به شهر تکریت برای مشارکت در عملیات آزاد سازی این شهر وارد شده اند.

عملیات نظامی برق آسا در تکریت

علی الدجیلی عضو کمیته امنیتی در شورای استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی و مردمی عملیاتی را آغاز کرده اند و عملیات نظامی برق آسا خواهد بود و پرچم عراق طی ساعات آینده بر مرکز تکریت برافراشته خواهد شد. ده ها داعشی به الشرقاط فرار کرده اند و احتمال رویارویی جدی به غیر از بمب‌های کارگذاشته که پیشروی را کُند می‌کند، نداریم.

عملیات آزاد سازی منطقه مطیبجه در شرق صلاح الدین

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: نیروهای امنیت مشترک استان دیالی مورد حمایت عشایر و نیروهای مردمی امروز عملیات آزاد سازی منطقه مطیبجه واقع در شهر تکریت و الضلوعیه و نزدیک به دیالی را شروع کرده اند.این منطقه به مثابه مرکز آموزش اساسی تروریست ها و مرکز انتحاری های عرب و خارجی که از سوریه به موصل و صلاح الدین می آیند محسوب می شود.این منطقه قبل از شروع عملیات آزاد سازی آن با توپ و خمپاره به شدت گلوله باران شد.

تکریت شهری مین گذاری شده

موفق الربیعی نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: شهر تکریت به شهری مین گذاری شده تبدیل شده است و همه مناطق مسکونی و خیابان ها و تیرهای برق بمب گذاری شده است و تعدادی تک تیرانداز در خطوط مقدم حضور دارند.

وی افزود: تروریست های داعش تکریت را به شهری بمب گذاری شده تبدیل کرده اند که آماده انفجار است.در این شهر قریب به هزار داعشی از تابعیت عراقی و خارجی حضور دارند. عملیات آزاد سازی تکریت به زمان نیاز دارد.برای آزاد سازی تکریت باید جان و مال هزینه شود و در این شهر داعشی ها از شیوه های نظام بعث صدام استفاده می کنند تا مانع از پیشروی نیروهای امنیتی و مردمی شوند. یکی از شیوه های جنایتکارانه آنها استفاده از سپر انسانی و سیاست زمین سوخته از طریق آتش زدن چاه های نفتی به شیوه صدام هنگام عقب نشینی از کویت در سال نود قرن گذشته است.

الربیعی گفت: تعداد داعشی ها در تکریت هزار نفر تخمین زده می شود.تفاومت فاحشی میان تروریست های داعش که در خانه ها و ساختمان ها مانند موش حضور دارند با نیروهای امنیتی و مردمی که به طور آشکارا حرکت می کنند وجود دارد.

هلاکت سرکرده داعش در جریان آزادسازی ناحیه العلم

منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای امنیتی و مردمی موفق به هلاکت ابوهدی سرکرده داعش و تعدادی از معاونان وی در جریان آزاد سازی ناحیه العلم در شرق تکریت شدند. وی مسئول قتل و ربودن بسیاری در این منطقه بود.‎

در بیانیه ارتش عراق تاکید شده است که اکنون ارتش در حال کسب آمادگی برای پاکسازی تکریت از تروریسم و از گروه تروریستی داعش است.

سازمان بدر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شاخه نظامی این سازمان روز دوشنبه توانست منطقه العلم واقع در شمال شرق تکریت را از عناصر داعش آزاد کند. ناحیه العلم حلقه وصل میان مراکز شمال، مرکز و جنوب عراق است.

پیش از این نیز ارتش عراق و نیروهای مردمی منطقه الدور و البوعجیل واقع در شرق و جنوب شرق تکریت را از عناصر داعش پاکسازی کرده بودند.

محاصره داعشی ها در جنوب کرکوک

از سوی دیگر منابع عراقی از فرار سرکرده های داعش به موصل و الحویجه از توابع استان کرکوک خبر دادند و اعلام کردند: این سرکرده ها به دنبال بازپس گیری شهر العلم  در محاصره قرار گرفته اند و نیروهای پیشمرگه مواضع وابسته به گروه های مسلح را در اطراف شهر کرکوک هدف قرار داده است و نیروهای پیشمرگه برخی روستاها را پس گرفته اند و پنج کیلومتر در برخی مناطق پیشروی کرده‌اند.

ادامه پیروزی‌های در عملیات صلاح الدین

پایگاه روداو در گزارشی از عملیات تکریت آورده است: بلد منطقه ای شیعی نشین در استان صلاح الدین است که قرارگاه عملیات نیروهای مردمی به مناطق دیگر استان صلاح الدین است. چند روز قبل نیروهای عراقی و پلیس و نیروهای مردمی حمله نظامی برای بازپس گیری شهر تکریت شروع کرده اند و برخی مناطق آن را پس گرفته اند و موفق به بازپس گیری روستاهای مهمی در حدفاصل تکریت و مرزهای الانبار شدند. نیروهای مردمی عراق از ادامه عملیات تا تسلط بر همه مناطق سخن می‌گویند.

این پایگاه عراقی در ادامه می‌نویسد: علاوه بر تسلط نیروهای عراقی بر مناطق البوعجیل و کصیبه در جنوب کرکوک، مناطق کسارات و سیدعزیز و السایر و الرواشد که شیعه نشین نیستند ، آزاد شده است.عملیات صلاح الدین وارد روز نهم خود شده است اما درگیری ادامه دارد و شاهد جنگ و گریز هستیم. نیروهای مردمی از محور بلد حمله می کنند و تروریست‌های داعش از محور سامراء یورش‌هایی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان