افزایش قاچاق کودکان افغان در پاکستان

افزایش قاچاق کودکان افغان در پاکستان

خبرگزاری تسنیم: همزمان با اخراج اجباری مهاجرین افغان از ایالت خیبرپختونخواه پاکستان، قاچاق کودکان نیز افزایش یافته و در تازه‌ترین رویداد، پلیس ایالت پنجاب ۱۷ کودک افغان را از دست قاچاقچیان این کشور نجات دادند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «دان نیوز»، پلیس ایالت پنجاب در منطقه «اتک» در پاسگاه «پل خیر آباد» خودرویی را متوقف کرد که حامل 17 کودک افغان برای قاچاق به اسلام‌آباد بود.

پس از بازجویی‌های اولیه مشخص شد که کودکان 12 تا 20 ساله از پیشاور به اسلام‌آباد قاچاق می‌شدند.

یادآوری می‌شود که پاکستان در قاچاق انسان و بردگی گذشته خوبی ندارد.

دفتر سازمان ملل برای مقابله با مواد مخدر و جرائم (UNODC) ماه گذشته در گزارشی از درآمد 927 میلیون دلاری گروه‌های قاچاق انسان در پاکستان خبر داده است.

بر اساس این گزارش، بیش از هزار گروه‌ قاچاق انسان در پاکستان فعالیت دارند.

«سیزر گودیس» نماینده دفتر سازمان ملل برای مبارزه با مواد مخدر و جرائم با انتشار این گزارش، اظهار داشت: بی‌ثباتی سیاسی در کشورهای جنوب آسیا و خاورمیانه زمینه‌ گسترش  فعالیت گروه‌های جنایتکار در منطقه را فراهم کرده است.

وی افزود: درآمد گروه‌های جنایت‌ار در سال 2007 میلادی 797 میلیون دلار بود که با افزایش فعالیت این میزان در سال 2013 میلادی به 927 میلیون دلار رسیده است.

همچنین «هکینت پیتر» دبیر اجرایی کمیسیون عدالت و صلح پاکستان نیز مدتی پیش اعلام کرد که این کشور پس از هند دارای 2.1 میلیون برده است و از بین 167 کشور در جایگاه سوم فهرست برده‌داری جهانی قرار دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان