برپایی پایگاه‌های سلامت، توزیع ۲۵۰ هزار سبدغذایی و نیابت از سالمندان کشور

برپایی پایگاه‌های سلامت، توزیع 250 هزار سبدغذایی و نیابت از سالمندان کشور

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از برپایی پایگاه‌های سلامت و توزیع ۲۵۰ هزار سبدغذایی به همراه نیابت از سالمندان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، فرح ناز رافع در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی هلال احمر با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 167 هزار سبد غذایی در میان افراد کم برخوردار توزیع شد و برای امسال نیز توزیع 250 هزار سبد غذایی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در سال گذشته 2٫63 درصد از زنان سرپرست خانوار و یک درصد از معلولان تحت پوشش سبدغذایی قرار گرفتندٰ.

وی ادامه داد: رویکرد امسال سازمان داوطلبان در اجرای این طرح بهره مندی درصد بیشتری از معلولان از سبدهای غذایی است؛ همینطور سالمندان فقط نیز جزو افرادی هستند که در این طرح شرکت خواهند کرد. این طرح با همت و مشارکت مردم صورت گرفته است.

رافع به اجرای طرح مروجین سلامت در سراسر کشور اشاره و اذعان کرد: این طرح در قالب برپایی 650 پایگاه در مناطق پرتردد شهرها صورت می‌پذیرد و براساس آن کارشناسان و داوطلبان جمعیت هلال احمر با استقرار در این پایگاه‌ها اطلاعات لازم را در اختیار افراد قرار می دهند.

اجرای طرح نیابت در نوروز

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به اجرای طرح نیابت از سوی جمعیت هلال احمر اشاره و بیان کرد: در این طرح داوطلبان به نیابت از فرزندان سالمندان  به سرای سالمندان مراجعه از آنان عیادت ولجویی می‌کنند؛ البته مسئولان جمعیت هلال احمر نیز در پنجم فروردین ماه به ملاقات سالمندان می‌روند.

رافع با تاکید بر اینکه در نوروز امسال پزشکان و پیرا پزشکان نیز در کنار امدادگران حضور می‌یابند و به مردم خدمت رسانی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: در نوروز امسال یک هزار و 487 پزشک و پیرا پزشک و همین طور 4 هزار و 845 نفر ساعت در پایگاه‌های امداد ونجات به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon