اجرای «حسابداری تعهدی» از ابتدای سال ۹۴ در بخشنامه بودجه کشور قرار گرفت


اجرای «حسابداری تعهدی» از ابتدای سال 94 در بخشنامه بودجه کشور قرار گرفت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل هماهنگی و تلفیق وزارت امور اقتصادی و دارایی از اجرای «حسابداری تعهدی» از ابتدای سال ۹۴ در بودجه کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشیراز، محسن برزوزاده شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری استان فارس، به تبیین نظام حسابداری کشور پرداخت و اظهار داشت: اجرای حسابداری تعهدی از ابتدای سال 94 در بخشنامه بودجه قرار گرفته و تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند.

وی با بیان اینکه در کشور ما حسابداری به معنای شناسایی منبع و هزینه است افزود: باید درآمدها به محض تحقق شناسایی شود و پرداخت‌ها باید تعهدی باشند.

مدیرکل هماهنگی و تلفیق حساب‌ها و روش‌های حسابداری وزارت امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: استان فارس از استان‌های برتر کشور در نظام خزانه‌داری است و محورهای چشم‌انداز خزانه‌داری کشور بر تهیه صورت‌حساب بودجه کل کشور و تدوین نظام مالی کشور تأکید دارد.

برزوزاده با اشاره به اینکه حذف سیستم با استفاده از کاغذ در دستور کار قرار گرفته تصریح کرد: با راه‌اندازی سیستمی جامع و اتصال آن به اطلاعات مالی می‌توان اطلاعات مربوط به دستگاه‌های اجرایی را طبقه‌بندی کرد.

وی با بیان اینکه تبادل اطلاعات بین دیوان محاسبات و وزارت اقتصاد در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: برای رسیدن به بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد باید حسابداری بر مبنای تعهدی انجام شود زیرا مؤثرترین راه برای رسیدن به حسابداری اقتصادی است.

مدیرکل هماهنگی و تلفیق حساب‌ها و روش‌های حسابداری وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: استانداردهای مصوب شامل مفاهیم نظری، گزارش‌های مالی، نحوه ارائه بودجه مالی و درآمد حاصل از مبادله موجودی و دارایی‌های کالایی است.

برزوزاده با اشاره به اینکه استانداردهای بخش عمومی این حوزه با رویکرد حسابداری تعهدی در وزارت اقتصاد و دیوان محاسبات تدوین شده اظهار داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه علوم پزشکی و وزارت علوم استانداردهای حسابداری تعهدی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا هرچند استفاده از نرم‌افزار حسابداری‌ای مورد نیاز است که تمام بخش‌های بودجه‌ای را دربرگیرد افزود: توصیه می‌شود نرم‌افزار خاصی استفاده نشود و همان نرم‌افزارهای پیشین و موجود اصلاح شود.

سرهنگ کسری سیروسی، فرمانده پلیس راه شمال استان فارس، نیز در این جلسه با ابراز تأسف از اینکه سهم استان فارس از نظر جان‌باختگان در حوزه ترافیک در کشور 8.6 درصد است اظهار داشت: امسال در استان فارس نسبت به هر 18 کیلومتر راه یک کشته داشتیم.

وی با بیان اینکه روزانه در جاده‌های استان سه نفر و در شهرهای استان یک نفر کشته می‌شوند گفت: استان فارس از سال 84 تاکنون مقام نخست آمار جان‌باختگان کشور را به خود اختصاص داده و هنوز موفق به تغییر ایت جایگاه در کشور نشده است.

سرهنگ سیروسی بیان کرد: استان فارس رتبه پنجم سفرهای کشور و در بخش حمل و نقل و تردد رتبه سوم کشوری را دارد و میانگین سرعت در محورهای منتهی به استان 83 و نیم کیلومتر در ساعت است.

فرمانده پلیس راه شمال استان فارس با اشاره به اینکه امسال 952 هزار تخلف حادثه‌ساز در استان رخ داده عنوان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.

سرهنگ سیروسی با بیان اینکه در 3 هزار تست اعتیاد از رانندگان مشکوک نتیجه 27 درصد آن‌ها مثبت بوده اظهار داشت: این آمار حدود یک چهارم کل رانندگان را شامل می‌شود و در حال حاضر نیز استفاده از داروهای مؤثر بر فکر افراد به‌ویژه رانندگان در حال افزایش است.

وی افزود: سالانه بیش از هزار و چهارصد نفر از هموطنان ما در تصادفات جاده‌ای در استان فارس از بین می‌روند و متأسفانه با وجود افزایش خودروها و رانندگان هر سال تنها می‌توان تعداد 50 تا 100 نفر از جان‌باختگان را کاهش داد.

فرمانده پلیس راه شمال استان فارس با اشاره به اینکه در استان فارس حدود 150 نقطه حادثه‌خیز و 50 محور حادثه‌خیز وجود دارد که باید بررسی و برای آن تدبیر اندیشیده شود گفت: در استان 97 محور اصلی و فرعی وجود دارد که تنها یک محور دوربین دارد و اگر تعداد دوربین‌ها افزایش یابد تأثیر چشمگیری بر کنترل سرعت خودروها و کاهش تصادفات دارد.

سرهنگ سیروسی افزایش نور و روشنایی در جاده‌ها را سبب کاهش تصادفات و عدم اجازه افزایش پایگاه‌های امداد و نجات در استان، وجود 11 گردنه غیرایمن در استان، کمبود دوربین‌ در محورهای استان، عدم رسیدگی به محورهای فرعی استان، عدم در دسترس بودن مسئولان استان در ایام نوروز برای تصمیم‌گیری و عدم کنترل جدی بر رانندگان دستگاه‌های مختلف را از مشکلات موجود در این زمینه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در ایام نوروز 130 قرارگاه امنیتی و انتظامی در شهر و جاده‌های استان مسئولیت نظارت و کنترل را برعهده دارند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon