برادران ایرانی بدون چشمداشت به عراق در جنگ با داعش کمک می کنند

برادران ایرانی بدون چشمداشت به عراق در جنگ با داعش کمک می کنند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق تأکید کرد: برادران ایرانی بدون هیچ‌گونه منّت و چشمداشتی به نیروهای عراقی در نبرد با تروریست‌ها در صلاح‌الدین و دیالی کمک می کنند.

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هادی العامری مسئول نیروهای داوطلب مردمی عراق از حضور حدود 100 مشاور ایرانی در عراق خبر داد که به‌ نیروهای عراقی در نبردهای صلاح‌الدین مشاوره می دهند.

وی با تمجید از نقش کارشناسان جمهوری اسلامی ایران در عراق و کمک‌های آنها در خصوص نبرد با تکفیری ها از برخی سیاست‌مداران عراقی انتقاد کرد که در مقابل دریافت پول خواهان اعزام مشاور از سوی آمریکا می شوند و دستان مقامات آمریکایی را می بوسند.

العامری که به خاطر دفاع از اهل سُنّت عراق و نجات آنها از شر تکفیری ها نمی تواند در جلسات پارلمان شرکت کند و در صف مقدم مبارزه با داعش در استان صلاح‌الدین قرار دارد، از کسانی که بخاطر حضورش در صحنه نبرد با تروریست‌ها، خواستار اخراجش از پارلمان شده‌اند، خواست به جبهه نبرد بروند و از عراق دفاع کنند.

العامری که با المدی پرس گفت‌وگو می کرد، افزود: کارشناسان نظامی از همسایه‌مان ایران در کنار ما هستند و در جنگ ما علیه داعش در استان صلاح الدین، ما را یاری می کنند.

وی ادامه داد: این کارشناسان از تجربه نظامی کافی برخوردارند و ما احترام و ارزش بالایی برای آنها قائل هستیم؛ آنها نزد ما ارزش بالایی دارند، زیرا تجارب خود در جنگ علیه داعش را بی منّت و بدون چشمداشت در اختیار ما قرار می دهند.

وی خطاب به برخی سیاست‌مداران وابسته به اقلیت که بخاطر حضور او در صحنه‌های نبرد با تکفیری‌های تروریست خواستار اخراجش از پارلمان شده‌اند، تأکید کرد: من از کشورم در صحنه‌های نبرد حمایت می کنم و به این افراد می گویم تا وقتی آخرین وجب از خاک عراق از لوث داعش آزاد نشود، صحنه‌های نبرد را ترک نخواهم کرد و در صورتی که قانون اجازه دهد، از نمایندگی مجلس استعفا خواهم داد و دوست دارم این نکته را اعلام کنم که من تاکنون از پارلمان به عنوان نماینده حقوق دریافت نکردم و هیچ حمایت خاصی از من، از سوی مجلس صورت نگرفته است.

العامری که به‌طور مستقیم رهبری نیروهای داوطلب مردمی عراق را بر عهده دارد، از ابتدای نبردهای دیالی و صلاح‌الدین علیه تروریست‌های داعش، در صحنه‌های جنگ حضور دارد.

خاطر نشان می شود نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی عراق از روز یکشنبه دهم اسفند، عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای پاکسازی کامل استان صلاح‌الدین به ویژه تکریت مرکز این استان از لوث تروریست‌های تکفیری آغاز کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان