برخی کشورها "فوق تخصص ایجاد بحران" در منطقه دارند

برخی کشورها "فوق تخصص ایجاد بحران" در منطقه دارند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از کشورهای بزرگ فوق تخصص ایجاد بحران در منطقه دارند.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با امیر قطر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که پرونده‌های مهم در منطقه چگونه باید حل شوند، گفت: پرونده‌های داغ در منطقه به اراده کشورهایی که در منطقه هستند، بستگی دارد.

وی افزود: اگر کشورهای منطقه انرژی خود را یکسویه کنند و با اطمینان به سمت راه حل‌های سیاسی بروند، توفیق خواهند داشت، از طرف دیگر برخی از کشورهای بزرگ مایلند بین کشورهای منطقه اختلاف باشد و از این اختلافات بهره‌های اقتصادی می‌برند و بحران‌ها را تشدید می‌کنند.

رئیس مجلس تأکید کرد: برخی از کشورهای بزرگ، فوق تخصص دارند که بحران ایجاد کنند. خودشان می‌روند و آن را به عنوان میراث در منطقه می‌گذارند و ضررش را کشورهای منطقه می‌برند.

لاریجانی تصریح کرد: تمام تلاش این است که در این گفت‌و‌گوها همگرایی‌هایی در مسائل مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی به‌وجود آید تا کشورهای منطقه و مسلمان از انرژی خود استفاده کنند.

وی ضمن تشکر از محمد مبارک خلیفی رئیس مجلس قطر، گفت: ما همیشه با قطر رایزنی‌های نزدیک داشتیم و امروز هم مذاکرات خیلی سازنده و خوب بود.

رئیس مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه دیروز یکی از مسئولان ایرانی بیان کرده که خروج منصور‌ هادی از صنعا اشتباه است، نقش ایران در تحولات یمن را چه‌طور ارزیابی می‌کنید، گفت: طبعا ما این کار را درست نمی‌دانیم، یعنی یمن به عنوان کشور مهم در منطقه حتما باید با گفت‌وگوهای سیاسی به نتیجه برسد. موضع ما این است که همه طرف‌ها را به گفت‌وگوهای سازنده برای راه حل‌های مشترک دعوت کنیم.

لاریجانی یادآور شد: باید پند بگیرند که در سال‌های اخیر در سوریه، بحرین و لیبی چه راه حل‌هایی به کار برده‌اند؟ آیا از این راه‌حل‌ها بهره‌ای برده‌اند؟ حوادث اخیر این درس را می‌دهد که همه افراد تلاش کنند و مذاکره سیاسی مشکلات داخلی خود را حل کنند. البته کشورهای منطقه هم می‌توانند این خط را حمایت کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon