گلزارهای شهدای استان فارس ساماندهی می‌شود


گلزارهای شهدای استان فارس ساماندهی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد شهید استان فارس با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی شده است گفت: ۴۰ درصد باقی مانده با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تا دو سال آینده ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رجبعلی راهی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد یک هزار و 283 گلزار شهدا در سطح استان وجود دارد اظهار داشت: امسال 34 میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدای استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 60 درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی شده است افزود: 40 درصد مابقی با اعتبار حدود 200 میلیارد ریال تا دو سال آینده ساماندهی می‌شود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با بیان اینکه حدود 7 درصد از شهدای کشور و 4 درصد از جانبازان کشور متعلق به استان فارس است اظهار داشت: نقش حوزه پزشکی استان فارس در جنگ بسیار مهم است و این استان شهدای پزشک زیادی به کشور تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه 416 نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران استان براساس استانداردهای معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان به عنوان افرادی نخبه شناخته شدند بیان کرد: استان فارس در این زمینه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

راهی با بیان اینکه 3 هزار و 800 نفر از دانش‌آموز استان فارس فرزندان شهدای استان هستند که برخی از آنها در خارج از استان تحصیل می‌کنند اظهار داشت: تعداد 10 هزار و 911 دانشجوی استان از فرزندان شهدا هستند که 602 نفر در مقطع دکترا و 6 هزار و 48 نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام جامعه نسبت به شهدا و خانواده‌های شهدا مسئولند زیرا شهدا به همه جامعه تعلق دارند افزود: تمام مسئولان و دستگاه‌های استان باید در زمینه ارتباط با خانواده‌های شهدا و اجرای طرح مراجعه معکوس به ادارات همکاری داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در توضیح این طرح گفت: در این طرح به جای مراجعه جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا به نهادهای مختلف مسئولان از این افراد سرکشی کرده و با استفاده رابطان اداره و نهاد خود با آنها در برطرف کردن مشکلات این عزیزان بکوشند.

راهی خاطرنشان کرد: برای برطرف شدن مشکل شغل فرزندان شهدا سایتی طراحی شده و این افراد پس از فارغ‌التحصیلی در این سایت ثبت‌نام می‌کنند و در نوبت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در شش سال گذشته بنیاد شهید فارس 50 عنوان کتاب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و تدوین کرده است تصریح کرد: کتاب «رُنج» نوشته محمد محمودی نورآبادی از فرزندان ایثارگران استان رتبه نخست کشور را در سه سال گذشته کسب کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به برنامه‌های این نهاد به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در استان فارس بیان کرد: روز جمعه بیست‌و‌دوم اسفندماه امسال در تمام نماز‌جمعه‌های استان یا مدیر بنیاد شهید در هر شهرستان یا یک ایثارگر در مورد روز شهدا و تأسیس بنیاد سخنرانی می‌کند.

راهی عنوان کرد: تجلیل از خانواده‌های شهدا در محدوده هر محله، غبارروبی و گلباران قبور شهدا در گلزار شهدای استان، برگزاری دعای ندبه در کنار مدفن شهدای گمنام در ارتفاعات پارک کوهپایه، برگزاری مسابقات مختلف در محل برگزاری دعای ندبه و حرکت کاروان موتوری شامل 30 دستگاه از موتورهای هیئت موتورسواری استان از محل کوهپایه تا محل گلزار شهدای شیراز از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی اظهار داشت: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه بیست‌و‌یک و بیست‌و‌دوم اسفندماه تئاتر خیابانی ساعت 17 در مقابل اداره کل فرهنگ و  ارشاد استان فارس و  ساعت 18 در دروازه قرآن با موضوع ایثار و شهادت اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس افزود: روز جمعه بیست‌و‌دوم اسفندماه در هر شهر استان به یاد شهدای همان شهرستان تعداد 22 درخت غرس می‌شود.

راهی با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: از 22 بهمن تا 22 اسفند در قالب طرح فجرآفرینان تمام مسئولان ادارات از خانواده‌های شهدای استان سرکشی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار و 957 نفر از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق و مستمری دریافت می‌کنند تصریح کرد: 9 هزار و 845 نفر نیز تعداد جانبازانی است که از این نهاد حقوق می‌گیرند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon