۱۴۷ اثر تاریخی در شهرستان سقز ثبت ملی شده است


147 اثر تاریخی در شهرستان سقز ثبت ملی شده است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان سقز گفت: در ‌سقز ۲۵۳ اثر تاریخی، معنوی و طبیعی شناسایی شده ‌که ۱۴۷ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پرونده ۱۰ اثر دیگر برای ثبت به تهران ارسال شده است.

علی‌اکبر ورمقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سقز، با اشاره به در پیش‌بودن ایام تعطیلات نوروزی اظهار داشت: شهرستان سقز با بیش از ده‌ها اثر تاریخی، فرهنگی، باستانی و مذهبی برای استقبال از هموطنان در ایام سال نو آماده است.

وی با بیان اینکه، علاوه بر مهمانسراهای ادارات، 4 مهانپذیر آذربایجان، پارک نو، محمدی و میدیا و همچنین 4 هتل ماد، سقز، آزادی و فرهنگیان برای اسکان گردشگران و مهمانان نوروزی مهیا و آماده شده‌اند.

فرماندار شهرستان سقز تصریح کرد: شهرستان سقز چون در مسیر اصلی شمالغرب به جنوب کشور قرار دارد و همیشه دارای مسافر و مهمان است، یک هتل چهار ستاره هم‌اکنون با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در این شهر در حال ساخت است که تیرماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: مسئولان باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود دو شهر سقز و صاحب برای ارائه خدمات به مهمانان به منظور رفاه بیشتر آنان، تلاش کنند.

ورمقانی افزود: شهرستان سقز با برخورداری از اماکن سیاحتی، زیارتی و باستانی علاوه بر ایام نوروز در ایام مختلف سال به ویژه در بهار و تابستان آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز است.

وی گفت: سقز با داشتن استعدادهای بکر طبیعی و مناظر بی‌نظیر خدادادی و برخورداری از حاشیه رودخانه "چم سقز" و سد شهید کاظمی و سد در دست اتمام "چراغ ویس"  در طول سال پذیرای شمار زیادی از مهمانان، گردشگران و مسافران است.

فرماندار شهرستان سقز همچنین با اشاره به وجود امنیت پایدار در این شهرستان گفت: هم اکنون سقز به یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان سقز دارای ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران بوده که لازم است با نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای مختلف مسافران و گردشگران به درستی هدایت شوند.

ورمقانی گفت: در شهرستان سقز 253 اثر تاریخی، معنوی و طبیعی شناسایی شده ‌که 147 مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پرونده 10 اثر دیگر برای ثبت به تهران ارسال شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon