اگر مشاوران ایرانی نبودند عراق تحت سیطره داعش در می‌آمد

اگر مشاوران ایرانی نبودند عراق تحت سیطره داعش در می‌آمد

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل سازمان بدر ضمن انتقاد از نقش آمریکایی ها در جنگ علیه داعش به تمجید از نقش مشاوران ایرانی به ویژه سردار سلیمانی پرداخت و مشاوران ایرانی و سردار سلیمانی را نجات بخش عراق از داعشی های تکفیری دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، هادی العامری نماینده وابسته به پارلمان عراق در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: حضور مشاوران ایرانی همراه نیروهای مردمی در نبرد صلاح الدین مایه افتخار و مباهات است.دلیل حساسیت درباره مشاوران ایرانی با وجود اینکه بیش از 4 هزار مستشار نظامی آمریکایی در عراق به سر می برند ، چیست؟

وی که از منطقه در جبهه استان صلاح الدین و نزدیکی تکریت سخن می گویند و فرماندهی نیروهای بدر را بر عهده دارد بیان کرد: مشاوران ایرانی در جنگ ما را همراهی می کنند و مشورت خوبی ارائه می کنند و ما به آنها افتخار می کنیم.آنها در آزاد سازی نینوا و الانبار به طور کامل پس از اینکه تکریت و کرکوک را آزاد کردیم نقش آفرینی خواهند کرد.

العامری تاکید کرد: هر که از مشاوران ایرانی سخن می گوید باید با احترام سخن بگوید زیرا اگر آنها نبودند و اگر برادر قاسم سلیمان نبود کل عراق هم اکنون تحت اشغال سیطره داعش بود و عراقی ها باید ممنون این قهرمان امت باشند و برای این جانفشانی‌هایش باید تمثال وی را نصب کنند.

وی افزود: دولت عراق با دولت آمریکا برای خرید سلاح مختلف از جمله تانک قرار داد امضا کرده است اما آمریکا شرط کرده است که این تسلیحات در نبرد صلاح الدین به کار گرفته نشود و فقط در نبرد موصل استفاده شود علت کاملا روشن است این به دلیل حضور نیروهای مردمی است.گویا استان های صلاح الدین و الانبار عراقی نیستند.

العامری بیان کرد: ما با داعش می جنگیم و با حداقل امکانات دستاوردهای چشمگیری به دست می آوریم در مقابل تروریست های داعش از شیوه های جدید استفاده می کنند و آن خودروهای بمب گذاری شده برای یورش به ستون های نظامی در محور تکریت-کرکوک است.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی های ما ادامه دارد و نیروهای ما به پیشروی به ویژه در محور تکریت-کرکوک در سلسله جبال حمرین ادامه می دهند.در این نبرد عشایر شمر و الجبور و ساکنان ناحیه العلم در نبردهای تل کصیبه و ناحیه العلم حضور داشتند.هم اکنون ناحیه العلم به دست ساکنان آن است و ما این ناحیه را به آنها تحویل دادیم و از منطقه الفتحه وارد تکریت شدیم و به همراه بقیه نیروهای عراقی در حال تکمیل آزاد سازی آن هستیم و پس از آن نوبت به منطقه الحویجه در کرکوک می رسد.

رئیس سازمان بدر اعلام کرد: برادران ما  از ساکنان صلاح الدین،‌الانبار و موصل نباید به نظامیان آمریکایی اعتماد کنند زیرا آنها توان آزاد سازی یک روستا را هم در عراق ندارند.امروز فرزندان شما توانایی آزاد سازی اراضی از لوث داعش را دارند.

وی افزود: برادران ما در جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ چشمداشتی به ما مشورت می دهند بر عکس آمریکایی ها که هزاران شرط و شروط می گذارند و در ازای پول به ما سلاح داده‌اند. آمریکایی‌ها می گویند ما این سلاح ها را به شما اگر نیروهای مردمی از آن استفاده کنند نمی دهیم.این شرط نشانه تنفر دولت آمریکا از ساکنان صلاح الدین و الانبار است.پس از اینکه آمریکا به دولت عراق بر اساس قراردادی که پول آن پرداخته شده است تانک هایی داد شرط کرد که این تانک ها فقط در نبرد موصل استفاده شود و گویا الانبار و صلاح الدین دو استان عراقی نیستند.

انتهای پیام/ر

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان