نامه سناتورهای آمریکایی اعتبار آمریکا در جهان را پایمال کرد


نامه سناتورهای آمریکایی اعتبار آمریکا در جهان را پایمال کرد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه یزد با بیان این مطلب که سرنوشت کشور به مذاکرات گره زده نشود، گفت: نامه سناتورهای آمریکایی اعتبار آمریکا در جهان را پایمال کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با بیان اینکه سفارش به تقوا لازمه تمام حرکت‌ها و نیات مؤمنان است، اظهار داشت: انسان به‌وسیله نور خدا به کمال انسانی می‌رسد و این در حالی است که سعادت انسان‌ها در راه رسیدن به کمال است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: انسان‌ها باید در تمام ایام با ذکر خدا و برای رضای خداوند نسبت به انجام امور خود اقدام کند و این امر جز تقوای الهی نیست.

امام جمعه یزد افزود: انسان‌ها باید با توکل به خدا، کوچکی خود را در برابر بزرگی حق تعالی قرار دهد و در همه امور فقط از خدا کمک و یاری جویند.

ناصری تصریح کرد: مستکبران و دشمنان دین با همه تبلیغات بزرگ‌نمایی خود، در برابر قدرت و عظمت خداوند متعال بسیار ناچیز هستند، بنابراین ما باید برای رهایی در برابر تحریم‌ها، توطئه‌ها و دشمنی مستکبران و دشمنان دین و نظام، فقط از خداوند متعال که تنها قدرت حاکم، عادل و توانمند در عالم هستی است باید کمک بگیریم.

وی دنیا‌طلبی، قدرت‌طلبی، خودخواهی، تکبر و حسادت را از جمله عوامل سیاه، دوری از خدا و آداب دین و اسلام دانست و عنوان کرد: ما باید با کسب حکمت‌های انسان‌ساز و الهی هر کار و سخنی را در وقت خود انجام دهیم تا با عنایت حق تعالی اعمال و کردار ما رنگ و بوی خدایی گیرد.

امام جمعه یزد با اشاره به روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌فرمان امام خمینی(ره) گفت: شهدا دارای تفکری انسان‌ساز و روشن بودند و ما باید با انتقال صحیح فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان به‌ویژه نسل جدید این افکار را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی افزود: در جنگ تحمیلی تمام دنیا با امکانات و تجهیزات فراوان علیه ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام کردند و فرزندان غیور ایران اسلامی با روحیه ایثارگرانه و شهادت‌طلبانه به‌خوبی در برابر آنها ایستادگی کرده و حتی یک وجب از خاک میهن را از دست ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه عزت، افتخار و قدرت امروز ایران در عرصه‌های بین‌المللی مدیون خون و ایستادگی شهدا است، به ضرورت پررنگ بودن ذکر فاطمیه(ع) در مناسبت‌های عید نوروز اشاره کرد و گفت: یاد کردن از حضرت فاطمه(س) به‌عنوان بانویی نمونه و معلم ادب و ایثار در دید و بازدیدهای عید نوروز امری بسیار مناسب و ضروری است.

ناصری با بیان اینکه در ایام نوروز باید بیش از پیش به فقرا و نیازمندان رسیدگی شود، اظهار داشت: با توجه به سفارش مقام معظم رهبری به فرمانده جدید نیروی انتظامی، مأموران متولی برقرار امنیت و آرامش در جامعه باید با درایت و صبوری بیشتری در این ایام نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.

وی با اشاره به سختی کار ماموران انتظامی در ایام نوروز، گفت: بهتر است در موارد تخلف‌هایی که به حوزه راهنمایی و رانندگی در شهر مربوط می‌شود، مأموران انتظامی در مرحله اول با ارائه قبض اخطاریه و در مراحل بعدی در صورت تکرار با ارائه قبض جریمه نسبت به برقراری نظم و امنیت شهر در این ایام اقدام کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به سالگرد رحلت حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی(ره) گفت:  ایشان به‌معنای واقعی کلمه یار و یاور امام خمینی(ره) بودند و پدر خود را مراد و مقتدای خود می‌دانستند.

وی با اشاره به نامه سناتورهای آمریکایی علیه ایران افزود: سناتورهای آمریکایی با بیان این مطلب که اگر دولت آمریکا در برابر انجام فعالیت هسته‌ای ایران سکوت کنند، خود علیه ایران اقدام می‌کنند، آبروی آمریکا را بیش از پیش در جوامع بین‌المللی پایمال کردند.

ناصری در ارتباط با مذاکرات ایران و 1+5 گفت: ما نباید نگاه و امید خود را به نتایج مذاکرات معطوف کنیم، بلکه باید فقط با توکل به خدا نسبت به عدم وابستگی کامل به غربی‌ها و بیگانگان بیش از پیش اقدام نماییم.

برگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف 40 درصد به‌مناسبت روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله برنامه‌های نماز جمعه این هفته یزد بود.

انتهای پیام/ی*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon