شرایط اکران «محمد رسول الله(ص)» در عید فطر

شرایط اکران «محمد رسول الله(ص)» در عید فطر

خبرگزاری تسنیم: محمدمهدی حیدریان تهیه کننده فیلم «محمد رسول الله(ص)» تأکید کرد: «محمد رسول الله(ص)» عید فطر امسال اکران می‌شود مشروط به اینکه وضعیت سینماها فراهم شود و دیگر اینکه هماهنگی‌های لازم برای اکران خارجی صورت بگیرد.

محمدمهدی حیدریان تهیه کننده فیلم «محمد رسول الله(ص) » در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با تأیید این خبر که تلاش دارند فیلم «محمد رسول الله(ص)» را برای عید فطر اکران کنند، گفت: اکران «محمد رسول الله(ص)» قطعی نشده است ولی تلاش می‌کنیم فیلم را در اکران عید فطر با شرایطی در خور از این فیلم نمایش دهیم.

حیدریان تأکید کرد: نمایش عمومی فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» مشروط به این است که اول وضعیت سینماهای کشور برای نمایش این فیلم مناسب شود تا بتوانیم اکران عمومی را برای داخل کشور شروع کنیم و دیگر اینکه هماهنگی‌های لازم برای اکران خارجی انجام شود.

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» اثر متفاوتی در کارنامه هنری مجید مجیدی است که در 25 بهمن ماه امسال برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه رونمایی شد. این فیلم روایتی متفاوت از زندگی حضرت رسول اکرم(ص) است که از هنگام تولد حضرت را تا 12 سالگی ایشان تصویر کرده است.

محمدمهدی حیدریان تهیه کننده فیلم «محمد(ص)» پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با تأکید بر اینکه فیلم محمد(ص) به‌صورت 25 فریم و با کیفیت 4K آماده شده فیلمبرداری شده است، گفت: در ایران تنها 7 سالن سینما داریم که قابلیت پخش سیستم نمایش D را دارند که آن هم برای کیفیت 2K هستند. ما برای پخش بین الملل، فیلم را با کیفیت 4K آماده می‌کنیم. در ایران هم، سینماهایی که پخش سیستم D دارند فیلم را با کیفیت 2K نمایش خواهند داد. سالن‌هایی هم که مجهز به سیستم پخش دیجیتال E هستند نیز یک نسخه E در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

حیدریان خاطرنشان کرد: سازمان سینمایی تلاش‌هایی کرده است که تعداد سالن‌های مجهز به سیستم D را افزایش دهد و امیدواریم در هر استان، یک سالن سینمایی مجهز باشد تا فیلم‌هایی مثل محمد(ص) با کیفیت مناسب و در شأن مخاطب و فیلم نمایش داده شود.

انتهای‌پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران