ایران مردم تاجیکستان را از بی‌برقی نجات داد

ایران مردم تاجیکستان را از بی‌برقی نجات داد

خبرگزاری تسنیم: سفیر تاجیکستان در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران با ساخت دو نیروگاه برق‌آبی در تاجیکستان، مردم این کشور را از بی‌برقی نجات داد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "نعمت‌الله امام‌زاده" در جریان بازدید از سدهای کارون 3 و 4، اظهار داشت: ایران از نخستین کشورهایی بود که در کنار تاجیکستان ایستاد و در بخش بازسازی و آبادسازی آن مشارکت کرد و امیدوارم همکاری ایران و تاجیکستان بیش از پیش ادامه و گسترش یابد.
وی با بیان اینکه تاجیکستان کشوری کوهستانی است که 93 درصد آن را کوهستان پوشانده و 2000 رودخانه در آن جاری شده است، افزود: 64 درصد آب‌های منطقه از این کشور سرچشمه می‌گیرد اما متاسفانه تنها پنج درصد از این منابع در خود کشور تاجیکستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه آب و آبادی با هم گره خورده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با ساخت دو نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت 120 مگاوات در تاجیکستان، بخشی از کمبود برق این کشور را که حدود پنج‌هزار مگاوات است، جبران کرده و مردم این کشور را از بی‌برقی نجات داده است.
وی سپس گفت: در این بازدید رود کارون را دیدم و از ظرفیت‌های ایران در پیشبرد پروژه‌های بزرگ مطلع شدم و امیدوارم همکاری ایران و تاجیکستان بیش از پیش ادامه و گسترش یابد.
امام‌زاده در تشریح نقش جمهوری اسلامی ایران در توسعه شبکه آبی تاجیکستان، تصریح کرد: در میان کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ایران در بخش انشعاب‌های آبی و همچنین در بخش‌های گوناگون اقتصادی، فنی، تکنیکی و علمی کمک‌های بی‌واسطه‌ای می‌رساند و همچنان که دکتر "حسن روحانی" رییس‌جمهوری ایران در تاجیکستان به‌طور خاص اشاره کرد، با بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه برق‌آبی سنگ‌توده 2، همکاری‌های ایران و تاجیکستان توسعه بیشتر می‌یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه