اگر به غرضی هم رأی ندادید به نامزدی رأی دهید که ضدتورم باشد

اگر به غرضی هم رأی ندادید به نامزدی رأی دهید که ضدتورم باشد

خبرگزاری تسنیم: محمد غرضی گفت: پیشنهاد من این است که به غرضی رأی ندهید ولی به دولتی رأی بدهید که با تورم مبارزه کرده تورم را به صفر برساند.

به‌گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در برنامه با دوربین شبکه یک مواضع خود را با مردم در میان گذاشت.

مهمترین محور سخنان غرضی به‌شرح ذیل است:

** صدسال گذشته همه نسلها زیر تورم گرفتار شدند و سوختند. ان‌شاءالله از این به بعد ملت به دولتی رأی بدهند که نخواهد با تورم کشور را اداره کند.

* اشاره غرضی به افزایش قیمت دلار در صدسال گذشته. دلار نسبت به دوره مصدق 1500 برابر شده است.

* اشتغال در کشور سرنگون شده است به‌خاطر آنکه تولید سرنگون شده.

* هرچه الآن در داخل تولید می‌شود گران‌تر از خارجی است چرا که در خارج تورم پایین است و سرمایه با نرخ کم به بهره برداری می‌رسد.

* وقتی بیکاری هست جوان نمی‌تواند ازدواج کند.

* تورم جیب فقرا را خالی و جیب اغنیا را پر می‌کند و هر دو برای کشور گرفتاری دارد.

* به‌عنوان یک ندادهنده می‌گویم اقتصاد کشور را خوب می‌شناسم و در این کشور کارهای بسیار زیادی انجام داده‌ام مانند شبکه‌های تلفن و پست و راه. تمام اینها را در دوره جنگ انجام داده‌ایم.

* علت اینکه توانستیم این کار را انجام دهیم این بود که به دولت تکیه نکردیم.  پول دولت برکت ندارد.

* شبکه تلفن فرسوده را به پیشرفته‌ترین شبکه تلفن تبدیل کردیم اما از کیسه دولت استفاده نکردیم. الآن 105 میلیون مشترک داریم که اینها سرمایه ملی است.

* تا وقتی که کار به مردم واگذار نشود هزینه‌های دولت از درآمدش بیشتر خواهد بود.

* تا الآن هر دولتی آمده سر کار مسئولان دولت‌های قبلی را خانه‌نشین کرده و از نیروهای متخصص دولت قبلی استفاده نکرده است. امیدوارم دولت‌های بعد از این استفاده کنند و کشور بتواند از نوامیس خود که همان متخصصان هستند استفاده کند.

* دولت مکلف است قانون را تغییر بدهد نه‌اینکه آدم‌ها را عوض کند. این کار کشور را سست می‌کند و هزینه‌ها را بالا می‌برد.

* از اول انقلاب تاکنون 330 استاندار عوض شده است. یعنی هر سال 10 استاندار عوض شده است. حداکثر استان‌ها دو و نیم یا سه سال استاندار داشتند و حداقل یک و نیم سال. بعضی استان‌ها 21 استاندار عوض کرده‌اند. یعنی هر یک و نیم سال یک استاندارد.

* اینکه تهران بزرگ شده و استان‌ها کوچک شده‌اند نتیجه تغییر آدمهایی است که مسئولیت داشته‌اند.

* بایستی در هر استان جوابگوی مردم خود استاندار باشد نه اینکه اینها همه تهران‌نشین بشوند به‌خاطر اینکه کسی به شکایتش رسیدگی نمی‌کند. باید 30 تهران داشته باشیم. راهکار این است که انتخاب استانداران را به رأی مردم همان استان بگذاریم. هر استاندار با رأی ملت به‌مدت 4 سال استاندار شود. فقط یک شرط برای استاندار می‌گذارم که خدای نکرده ذهنیت تجزیه‌طلبی نداشته باشد.

* اینکه من ستادی تشکیل دهم و بعد رئیس جمهور شوم و بعد اعضای ستادم وزیر و وکیل و استاندار شود در شأن جمهوری اسلامی نیست و هرکس هم این کار را انجام داده شکست خورده است. باید کار را به کسانی داد که کار معناداری کنند نه‌اینکه روابط معناداری داشته باشند.

* اینکه دولت‌های ما ظرف 30 سال هیچ‌کدام اعتبار اجتماعی قابل دوام گیر نیاوردند به‌خاطر این بود که دولت ها با ستادهای‌شان کار کردند لذا بنیه اجتماعی‌اش کم شد و توان فهم قضایای اجتماعی کم می‌شود لذا هزینه‌اش بالا می‌رود و بالا رفتن هزینه یعنی افزایش تورم.

* ارز 3 ریالی 1292 تبدیل شده به ارز 35 هزار ریالی سال 1392.

* پیشنهاد من این است که به غرضی رأی ندهید ولی به دولتی رأی بدهید که با تورم مبارزه کرده تورم را به صفر برساند.

* تورم کاهش یابد تولید و اشتغال شکل می‌گیرد و جوانان امیدوار می‌شوند و توسعه سامان می‌یابد. جوان‌ها هستند که می‌توانند اقتدار ملی را حفظ کرده بجنگند هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه نظامی و هم در حوزه تکنیکی.

* پیشنهاد می‌کنم با هم یک عهد اخوت ببندیم برای اینکه سعی کنیم، حالا این دولت نشد دولت‌های بعدی. 55 میلیون نفر پای صندوق‌های رأی بیایند و مردم به ضدتورم رأی بدهند. در این صورت آمریکایی‌ها نمی‌توانند فکر کنند که با تیغ اقتصادی و ... زخمی کنند، پشیمان و منصرف شوند.

* ایرانی توانایی اداره کشورش را دارد و زنده است و به همین خاطر مستعمره نشده است.

* برای اینکه استعدادها شکوفا شود دولت باید در برابر ملت پاسخگو باشد نه اینکه بالعکس باشد.

* دولت‌های قبلی خدمت‌گزار بودند اما این کافی نیست. دولت باید بتواند ارزش پول ملی را حفظ کند و تورم را کم کند تا خانوار بتواند تثبیت شود. اگر خانوار را تثبیت نکنید، خانواده تثبیت نمی‌شود. انضباط فکری جامعه منوط به انضباط فکری دولت است.

* ما باید از گذشته درس بگیریم برای آینده. باید بگوییم این کشور همه‌چیز دارد، ولی مدیریت‌های اداری و سیاسی‌اش بسیار ضعیف است. قانونی قانونی است که علاوه بر اینکه رأی شورای نگهبان را داشته باشد باید تأیید عامه را داشته باشد. یعنی قانون باید توسط مردم استقبال شود. چرا مردم مالیات نمی‌دهند؟ مگر این کشور متعلق به ملت نیست و این ملت خودش انقلاب نکرده و این مجموعه توسط مردم اداره نشده است؟ یک دلیل بیشتر ندارد، مردم احساس نمی‌کنند مالیاتشان هزینه توسعه می‌شود. بلکه احساس می‌کنند آن‌جایی هزینه می‌شود که به‌نفع ملت نیست بنابراین مأیوس می‌شوند. باید این پولها در جایی هزینه شود که نیاز مردم و اقتدار ملی را تأمین کند.

* وقتی مردم احساس کردند شبکه گاز و تلفن به‌نفعشان است، پولش را دادند. لذا تمام کشور متنعم به این کار است. مردم وقتی می‌گویند این مفید است سرمایه‌گذاری می‌کنند و پول می‌دهند. البته در قضیه مخابرات اشکالاتی هم دارم که اگر رأی بدهید آن را اعلام می‌کنم.

* به همه صنعت‌"گران درود می‌فرستم و می‌گویم اگر می‌خواهید خیر دنیا و آخرت را داشته باشید طوری کار کنید که بتوانید رضایت مردم را جلب کنید.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon