«جزیره رنگین» در لهستان به نمایش درآمد

«جزیره رنگین» در لهستان به نمایش درآمد

خبرگزاری تسنیم: فیلم جزیره رنگین، جدید‌ترین ساخته خسرو سینایی در لهستان به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  540 سال از برگزاری روابط دیپلماتیک بین ایران و لهستان می‌گذرد. کشوری که سهم مهمی در فیلم‌های خسرو سینایی برعهده داشته است.

سینایی در سال 1387 موفق به دریافت نشان ویژه کشور لهستان از سوی رییس‌جمهور این کشور برای ساخت فیلم «مرثیه گمشده» شد.

وی تا به حال در فعالیت‌های فرهنگی بسیاری با کشور لهستان همکاری کرده است. شاید بتوان گفت این هنرمند در لهستان هم مانند ایران پرکار و پرطرفدار است و از این روست که وقتی سمینار بین المللی «تاریخ و تحولات سینمای لهستان» به همت فیلمسازان مستقل این کشور برگزار می‌شود، بخشی از سمینار به فیلم‌شناسی و انتقال تجربیات این فیلم ساز ایرانی اختصاص داده می‌شود.

سینایی پس از نمایش فیلم «جزیره رنگین» در کاخ قدیمی زامِک در شهر پوزنان لهستان گفت: برایم خیلی جالب بود که بیشتر تماشاگران که عموما فیلم سازان جوان بودند از من می‌پرسیدند که چگونه می‌توان به جزیره هرمز رفت؟

کارگردان این فیلم معتقد است «جزیره رنگین» سبکی از مستند داستانی است که در حال رواج در بسیاری از کشورهاست. وی توجه فیلم سازان جوان به مستند داستانی را نوید دهنده ساخت فیلم‌های قابل تامل در این حوزه می‌داند.

این نمایش اولین سفر «جزیره رنگین» به خارج از مرزهای ایران پس از نمایش در سی و سومین جشنواره فیلم فجر بود. سینایی از قصد خود برای ارائه این فیلم در جشنواره‌های خارجی خبر داد که البته هنوز قطعی نشده‌اند.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران