کارگاه‌های «مدرسه ملی سینمای ایران» از اردیبهشت ۹۴ راه‌اندازی می‌شود

کارگاه‌های «مدرسه ملی سینمای ایران» از اردیبهشت 94 راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: روح‌الله حسینی از اعضای هیئت مدیره «مدرسه ملی سینمای ایران» در مورد آخرین وضعیت «مدرسه ملی سینما» گفت: جلسه هیئت امنای «مدرسه ملی سینما» برای سال جدید کارگاه‏‌هایی طراحی کرده است که از اردیبهشت ماه امسال آغاز به کار می‌کند.

روح‌الله حسینی، از اعضای هیئت مدیره «مدرسه ملی سینمای ایران»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در مورد آخرین وضعیت «مدرسه ملی سینما» گفت: این روزها برای شروع رسمی فعالیت‌های «مدرسه ملی سینما» منتظریم تا کار ثبت مدرسه در ادارۀ ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران نهایی شود. البته در فاصله دو ماهی که از نخستین جلسه هیئت امنای مدرسه می‏‌گذرد؛ جلسات کارشناسی متعددی برگزار و طی آن تشکیلات اداری و سازمانی مدرسه مورد بحث گذاشته شده و کارگاه‌‏هایی هم برای سال جدید طراحی شده است و از اردیبهشت ماه کارگاه‌های تخصصی مدرسه آغاز به کار خواهند کرد.

مدیرکل دفتر مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت ‌های سینمایی در مورد محل برگزاری کارگاه‌های تخصصی «مدرسه ملی سینمای ایران» گفت: مذاکراتی هم با سازمان میراث فرهنگی برای محل اصلی «مدرسه ملی سینمای ایران» را انجام دادیم و به‌زودی مشخص خواهد شد.

حسینی در مورد حضور چهره‌های مطرح سینمایی چون عباس کیارستمی، مجید مجیدی یا ناصر تقوایی برای آموزش‌های کارگاهی «مدرسه ملی سینما» کنار اساتید و سینماگران خارجی گفت: برای کارگاه‌های بهار ممکن است حضور نداشته باشند ولی برای کارگاه‌های تابستان و بعد از آن حتماً از اساتید مطرح سینمای ایران و جهان استفاده خواهیم کرد.

«مدرسه ملی سینمای ایران» که پیش از این با عنوان «مدرسه عالی سینما» در دفترچه رویکردها و سیاست‌های سازمان سینمایی آورده شده بود بنا هست تحـت نظــارت کامـل و مســتقیم وزارت فرهنــگ و ارشــاد اســلامی فعالیـت کند و متولــی و مجــری ایــن نظــارت هــم ســازمان ســینمایی کشــور است.

هیئت مؤسس این مدرسه را علی جنتی، حجت‌الله ایوبی و مجید مجیدی تشکیل می‌دهند و اعضای هیئت مدیره آن نیز روح‌الله حسینی، لیلا حاتمی و سعید‌ پوراسماعیلی هستند. با حکم حجت‌الله ایوبی مجید مجیدی، مجتبی راعی، ناصر تقوایی، یونس شکرخواه، لیلا حاتمی، محمدباقر قهرمانی، مجید شیخ انصاری و رمضانعلی حیدری خلیلی به عنوان هیئت امنای مدرسه ملی سینمای ایران منصوب شدند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران