بنیاد شهید در سال ۹۳؛ از پرداخت معوقات ایثارگران تا اجرایی شدن ۷۱ درصد قانون جامع ایثارگری

بنیاد شهید در سال 93؛ از پرداخت معوقات ایثارگران تا اجرایی شدن 71 درصد قانون جامع ایثارگری

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد در سال ۹۳ ، موضوع قانون جامع ایثارگری بود تا جایی که ۷۱ درصد آن اجرایی شده و در سال ۹۳ به منصه ظهور رسید.

محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به تشریح عملکرد بنیاد در سال 1393 پرداخت و گفت: سال 1393 بنیاد شهید و امور ایثارگران در اثر برنامه‌ریزی‌های سال 92 توانست مقداری از کارهای اساسی خود را در سال 93 انجام دهد، بنیاد شهید بر اساس سه محور برنامه‌های دراز مدت، میان مدت و کوتاه مدت، کارهای خود را انجام داد. یکسری از اقدامات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت شکل گرفت که از جمله آن نشر کتب بود، در این زمینه می‌توان به فرهنگ اعلام شهدا اشاره کرد که در استان‌های مختلف توانستیم تعدادی از این کتاب‌ها را به چاپ برسانیم. در حوزه چاپ کتاب‌های دفاع مقدس نیز بنیاد شهید توانست بِرَند خود را به دست بیاورد و 6 کتاب در این حوزه مورد توجه قرار گرفت. همچنین در حوزه هنری یک فیلم سینمایی با مشارکت و حمایت نیروی دریایی ارتش در سال 93 ساخته شد.

وی افزود: در طول سال 1393 صدها کنگره و یادواره شهدا در سراسر کشور توسط ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. از آن جمله 15 کنگره ملی بود که در تهران با حضور شخصیت‌های طراز اول کشور از جمله رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و ... برگزار شد. این 15 کنگره از شاخصه‌های بنام بنیاد شهید است. مقام معظم رهبری هم توصیه‌هایی در خصوص توسعه ایثار و شهادت درمورد این کنگره‌ها و پاسداشت‌ها فرموده‌اند، طبق فرمایش ایشان در تاریخ 27 بهمن می‌بایست این کنگره‌ها را با نوآوری هر چه بیشتر،‌ برگزار کنیم چرا که این کنگره‌ها، مدخلی بر نگهداری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

اسفندیاری با اشاره به طرح سپاس در بنیاد شهید گفت: یکی از مهمترین کارهایی که ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور انجام دادیم، طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان است‌، در این راستا 220 دیدار صورت گرفت با توجه به نگاه بنیاد شهید در این موضوع و استقبال آقای رئیس جمهور از این طرح، هر دو هفته یکبار رئیس جمهور در دیدار خانواده شهدا و جانبازان شرکت می‌کند و این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است. متعاقب این موضوع بخشداران، فرمانداران و استانداران نیز به تأسی از رئیس جمهور این دیدارها را گسترش دادند و این دیدارها به وزرا و جایی رسید که همه مشارکت کردند و نقش بسزایی پیدا کرد حتی به جایی رسید که مراجع شیعه دیدارهای مستمر و پی در پی با خانواده شهدا در قم داشته باشند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد در سال 93 ، موضوع قانون جامع ایثارگری بود تا جایی که 71 درصد آن اجرایی شده و در سال 93 به منصه ظهور رسید و امیدواریم بتوانیم با آئین نامه‌ها و مصوباتی که در دولت انجام می‌شود در سال 94 این 71 درصد را رشد دهیم و قانون جامع را پایدار نگهداریم. حل مشکلات بیمه درمانی ایثارگران تقریبا از مرداد ماه شمایل جدید خود را پیدا کرد و امیدواریم این کار در سال 94 پیگیری و به ثبات بیشتری برسد.

وی با اشاره به یکی از مهمترین اقدامات بنیاد شهید در سال گذشته گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که حدود 7 الی 8 سال در دولت‌های گذشته روی زمین مانده بود، پرداخت معوقات خانواده شهدا و ایثارگران بود که من خودم در یکی دو ملاقاتی که آقای شهیدی با مراجع معظم تقلید داشت حضور داشته و از نزدیک شنیدم که دو نفر از حضرات مراجع تقلید نگاهشان این بود که این کار و پرداخت معوقات بیشتر به یک معجزه شبیه بود. حتی بخشی از جامعه هدف ا اصلا باور پرداخت این مطالبات که در حال انجام گرفتن بود، را نداشتند، اما به لطف خدا و با نگاه مثبت شهدای عزیز این کارهم به نتیجه رسید و معوقات خانواده شهدا و ایثارگران تا سال 90 پرداخت و موجب شد، یک آرامش نسبی جامعه هدف را در بربگیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران