روح اقتصاد مقاومتی پیاده شدن اصل ۴۴ قانون اساسی است

روح اقتصاد مقاومتی پیاده شدن اصل 44 قانون اساسی است

خبرگزاری تسنیم: یک اقتصاددان با اعلام اینکه روح اقتصاد مقاومتی پیاده شدن اصل ۴۴ قانون اساسی است گفت: متأسفانه به این اصل قانون اساسی عمل نمی‌شود.

اسماعیل ثمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اظهار اینکه بوروکراسی در کشور به گونه‌ایست که به نظر نمی‌رسد عزم جدی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد گفت: اگر تکیه بر درآمد نفت نداشته باشیم بهتر می‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد اما تا زمانی که چشم‌مان به درآمدهایی است که برای آن زحمت کشیده نشده است اقتصاد مقاومتی زیاد جدی گرفته نمی‌شود.

وی یکی دیگر از علت‌های اجرایی نشدن سیاست‌های اقتصاد مقادمتی را عدم تجربه  مدیران کشور در این زمینه دانست و افزود: اگر عملکرد و ریخت‌وپاش‌های دستگاه‌ها دولتی با شرکت‌های خصوصی مقایسه شود این موضوع روشن خواهد شد.

ثمنی با تأکید بر اینکه روح اقتصاد مقاومتی پیاده شدن اصل 44 قانون اساسی  است گفت: اقتصاد باید مردمی شود. متأسفانه به این اصل قانون اساسی عمل نمی‌شود. آنچه که تاکنون واگذار شده به بخش خصوصی نبوده است.

وی با بیان اینکه روزنه امیدمان این است که رؤسای سه قوه بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مجموعه‌های خود تأکید دارند گفت: البته باید دائماً بر این موضوع تأکید شود.

این اقتصاددان راه برون رفت از تحریم‌ها را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نباید از تحریم هراسید و چشم به دیگران داشت. باید در تولید کالاهای اساسی خودکفا شد و باید بودجه کالاهای وارداتی کاهش یابد.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه