جلسات کمیته هسته‌ای شورای‌ عالی امنیت ملی از سر گرفته شد

جلسات کمیته هسته‌ای شورای‌ عالی امنیت ملی از سر گرفته شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از سرگیری مجددا جلسات کمیته هسته‌ای شورایعالی امنیت ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش خبری مبنی تعطیلی جلسات کمیته هسته‌ای شورای امنیت که یک کمیته کارشناسی و تصمیم‌ساز و زیر نظر شورایعالی امنیت ملی است، منتشر شد.

این کمیته برای طرح مباحث کارشناسی هسته‌ای تشکیل جلسه می‌داد و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر مجلس در این جلسات شرکت می‌کرد.

علاءالدین بروجردی ماه قبل در گفت‌وگویی گفته بود "جلسات کمیته هسته‌ای تحت نظر شورایعالی امنیت ملی تشکیل می‌شد اما مجلس نماینده‌ای در آن نداشت تا اینکه هنگام حضور دکتر روحانی در مجلس، دکتر لاریجانی این مسئله را مطرح کردند و قرار شد ناظر مجلس نیز در آن شرکت داشته باشد. مدت‌ها این جلسات برگزار می‌شد ولی چندماهی است که جلسات اصلا تشکیل نمی‌شود، نه اینکه از ناظر مجلس برای حضور در آن دعوت نشود".

وی همان زمان تأکید کرده بود که، "در این جلسات نظر کارشناسی ارگان‌های مختلف اخذ و گزارش آن برای شورایعالی امنیت ملی ارسال می‌شد و اکنون با عدم تشکیل آن جلسات، طبیعتا یک حلقه در این زنجیره حذف شده لذا بهتر آن است که برگزاری جلسات کمیته هسته‌ای به منظور فعالیت آن واسط کارشناسی تداوم داشته باشد."

خبرنگار تسنیم برای پیگیری این موضوع گفت‌وگویی با علا‌ءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس انجام داد که وی تاکید کرد: جلسات کمیته هسته‌ای مدتی تشکیل نمی‌شد اما مجددا تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: در گذشته هم از بنده برای شرکت در جلسات دعوت می‌شد و با برگزاری مجددا این جلسات دوباره از بنده به عنوان نماینده مجلس دعوت می‌شود و من در جلسات حضور می‌یابم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon