حجم صادرات غیرنفتی در سال ۹۳ به حدود ۵۰ میلیارد دلار رسید

حجم صادرات غیرنفتی در سال 93 به حدود 50 میلیارد دلار رسید

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور ضمن آرزوی سلامتی برای ملت ایران در ایام نوروز گفت: حجم صادرات غیرنفتی به حدود ۵۰ میلیارد دلار در سال ۹۳ رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال 93 در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خدمت ملت ایران تبریک را می‌گویم که در آستانه سال نو قرار دارند و به روح بلند حضرت زهرا درود می‌فرستیم. علیرغم برخی از سختی‌ها و مشکلات، دولت خدمتگذار مشمول الطاف الهی بود. به راستی خداوند به ما کمک کرد. علیرغم تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت، ملت ایران موفقیت‌های بزرگی را در صحنه‌های مختلف به دست آورد.

وی افزود: در صحنه سیاست خارجی موفقیت خوبی داشتیم و روابط ما با همسایگان و کشورهای جهان و نیز مذاکرات با 1+5 موفقیت‌هایی را کسب کردیم. امروز نسبت به گذشته با کشورهای همسایه روابط بهتری داریم. حجم روابط تجاری ما در برخی از موارد به دو برابر خواهد رسید.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی هنوز پایان نیافته است. مردم هنوز مشکل دارند، اما حجم صادرات غیرنفتی ما یک رکورد بود و ما به حدود 50 میلیارد دلار در این زمینه رسیدیم. فکر نمی‌کردیم بودجه عمرانی ما در سال 93 به 30 هزار میلیارد تومان برسد. همه اینها موفقیت‌هایی بود که نصیب ملت ایران شد.

روحانی با بیان اینکه در بخش سلامت وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه کار بزرگی انجام دادند و ما 8 میلیون نفر را تحت پوشش قرار دادیم، تصریح کرد: در سال 93 نسبت به سال 92 ، 44 روز هوای پاک بیشتر داشتیم. انشاءالله سال 94 سال بهتری برای کشور و ملت ما خواهد بود. من به لطف الهی، حضور مردم و عنایت مقام معظم رهبری امیدوارم.

وی در پایان خطاب به خبرنگاران گفت: انشاءالله رسانه‌ها در سال بعد پرخبرتر باشند. ما از نقد استقبال می‌کنیم و از زحمات همه رسانه‌های گروهی تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور ضمن آرزوی سلامتی برای مردم در ایام نوروزی، توصیه کرد که مردم با احتیاط رانندگی کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon