کنگره لشکر۱۰ سیدالشهدا؛ از بررسی تاریخ شفاهی لشکر تا بزرگداشت شهدای مخابرات

کنگره لشکر10 سیدالشهدا؛ از بررسی تاریخ شفاهی لشکر تا بزرگداشت شهدای مخابرات

خبرگزاری تسنیم: مسئول کنگره لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۳ را که توسط این کنگره صورت گرفته، تشریح کرد.

اکبر باقری دولابی مسئول کنگره لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از برنامه و اقدامات انجام شده کنگره لشکر 10 سیدالشهدا در سال 93 خبر داد و گفت: در سالی که گذشت ما خانواده‌های معظم شهداء و رزمندگان گردان‌های عمل کرده در عملیات سیدالشهدا را به  منطقه فکه اعزام کردیم تا در خصوص این عملیات همزمان با سالروز آن که 12 اردیبهشت است یک واکاوی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدات صورت گرفته، یادواره تخصصی عملیات والفجر2 بود که در 16 مردادماه سال 93 برگزار شد. در این یادواره نفش فرماندهان شهیدی چون علی موحددانش، مرتضی زارع، محمد قزانی، بهمن محمدی‌نیا، عباش قمی و علی‌اصغر بابایی در این عملیات بررسی شد.

باقری دولابی افزود: اولین و دومین همایش فرماندهان و پیشکسوتان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) نیز یکی در خردادماه و دیگری در دی‌ماه سال 93 برگزار شد. در نخستین همایش راه‌اندازی مجمع رزمندگان سیدالشهدا(ع)  و در همایش دوم اهمیت اهمیت تاریخ شفاهی لشکر مورد بررسی قرار گرفت.

مسئول کنگره لشکر 10 سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: برنامه‌ای نیز در خصوص واکاوی عملیات والفجر هشت با حضور فرمانده وقت لشکر یعنی سردار علی فضلی و برخی از فرماندهان آن عملیات در بهمن ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. مراسم یادبودی نیز برای شهدای عملیات خییبر و بدر به خصوص فرمانده شهید کاظم رستگار در اسفندماه برگزار شد.

وی همچنین در ادامه برنامه‌های برگزار شده سالی که گذشت به برگزاری دومین یادواره گردان هشت سپاه تهران در آذرماه سال 93 و برگزاری پنجمین یادواره شهدای مخابرات لشکر 10 سیدالشهد اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات دیگر پیگیری راه‌اندازی گردان‌های المهدی، حضرت علی اصغر(ع)، تیپ فرات و گردان توپخانه و پدافند هوایی لشکر و رونمایی از کتاب پرواز قاصدک‌ها که زندگینامه 50 شهید بی‌سیم‌چی است در اسفندماه بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران