جشنواره‌ای برای انتقال پیام و مفاهیم آزادگی به نسل آینده

جشنواره‌ای برای انتقال پیام و مفاهیم آزادگی به نسل آینده

خبرگزاری تسنیم: جشنواره آزاد مثل آزاده در رده سنی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مؤسسه پیام آزادگان با توجه به فقر اطلاعات درخصوص آزادگان در میان کودکان و نوجوانان اقدامی را صورت داده است تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش، نویسندگان کودک و نوجوان و مسئولان ذی‌ربط تغییراتی در کتب درسی و کمک‌درسی و مجلات آموزشی اعمال شود تا دانش آموزان با مفهوم آزاده و فرهنگ آزادگان در حد مقطع سنی خود اشنا شوند.

مؤسسه در این راستا با نویسندگان کتاب کودک و نوجوان و وزارت آموزش و پرورش جلسات متعددی برگزار کرده است تا فرهنگ آزادگان درکتب آموزشی و کمک آموزشی برده شده و از این طریق به دانش آموزان منتقل شود.

لذا جشنواره‌ای با عنوان «آزاد مثل آزاده» با این هدف برگزار خواهد شد. این جشنواره دارای ابعاد و حوزه‌هایی مثل دفاع ارزش‌های الهی و ملی، دفاع از ایمان و باورها، دفاع از وطن، شرح صبر و عزت‌مندی، خلاقیت و ابتکار، دانش و مهارت آموزی، وحدت و همکدلی و همیاری، مدیریت و رهبری، صمیمیت و برادری، ایثار  و فداکاری، نشاط، آرامش، برخورد با تبلیغات رسانه‌ای دشمن در اردوها و مدیریت مصرف است.

جشنواره آزاد مثل آزاده در حوزه‌های شعر، داستان، نمایش‌نامه و خاطره اعلام فراخوان کرده است تا افرادی که به این موضوعات علاقه‌مندند با محوریت کودک و نوجوان و با هدف کلی الگوسازی و آشنایی با سبک زندگی آزادگان آثار خود را به دبیرخانه اسال کنند. مهلت پایانی ارسال آثار نیز تا پایان خرداد ماه سال 94 خواهد بود.

آثار برگزیده نیز در این جشنواره چاپ خواهد شد. در هر حوزه پنج اثر برگزیده اعلام می‌شود و جوایز ارزنده‌ای همچون سفر به عتبات عالیات، سکه بهار آزادی و... به برگزیدگان اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران