ادامه سرکوبگری آل خلیفه در بحرین؛ بازداشت ۳۹ نفر و شکنجه زندانیان

ادامه سرکوبگری آل خلیفه در بحرین؛ بازداشت 39 نفر و شکنجه زندانیان

خبرگزاری تسنیم: جمعیت حقوق بشر بحرین در گزارشی با اشاره به ادامه اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه، از بازداشت ده ها نفر از شهروندان بحرینی طی دو هفته اخیر و حملات نیروهای امنیتی به تظاهرات مردمی در چندین روستا خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از منامه پست،‌جمعیت حقوق بشر بحرین اعلام کرد 39 مورد بازداشت را طی هفته دوم ماه جاری میلادی(ماه مارس) ثبت کرده است که در میان این 39 نفر، یک کودک و یک زن به چشم می خورند.

در این گزارش همچنین از حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه به منازل مردم در مناطق مختلف بحرین خبر داده و به طور مشخص به 48 مورد حمله اشاره شده است.

در بیانیه جمعیت حقوق بشر آمده است کشور بحرین شاهد 91 مورد تظاهرات مسالمت آمیز بوده است که در مناطق و روستاهای مختلف برگزار شده است. بیش از 12 روستا در معرض سرکوب دسته جمعی قرار داشته که بیش از 24 بار این حملات تکرار شده است. بر اساس این بیانیه، نیروهای امنیتی رژیم بحرین از گازهای اشک آور و سلاح ساچمه ای(شوزن) استفاده کرده اند که سبب زخمی شدن دو نفر از تظاهرکنندگان در روستای کرباباد و چندین مورد حالت خفگی شده است.

این بیانیه همچنین از برگزاری مراسم همبستگی با زندانیان در سه منطقه با هدف درخواست برای آزادی آن ها خبر داد.

این گزارش به شکنجه و ضرب و شتم و نقض حقوق بشر زندانیان زندان مرکزی "جو" و استفاده نیروهای امنیتی از سلاح ساچمه ای و گازهای سمی و همچنین شکنجه جسمانی اشاره کرده است.

بر اساس این بیانیه، اعتراضات گسترده ای پس از حمله نیروهای امنیتی به خانواده یکی از محکومان هنگام ملاقات با زندانی خود رخ داد که بر اثر آن شمار زیادی زخمی شدند و در پی این حمله، مسئولان زندان ملاقات با زندانیان را لغو کرده و از تماس و ارتباط خانواده و همچنین تحویل لباس به محکومان خودداری کردند.
 
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان