عراقچی: هنوز در موقعیتی نیستیم که نیاز به حضور همه وزرای ۱+۵ باشد

عراقچی: هنوز در موقعیتی نیستیم که نیاز به حضور همه وزرای 1+5 باشد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه کشورمان درباره حضور وزاری خارجه دیگر کشورهای ۱+۵ در مذاکرات لوزان گفت که هنوز در موقعیتی که نیاز به حضور همه وزرای ۱+۵ باشد قرار نداریم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان درباره حضور همه وزرای کشورهای پنج به‌علاوه یک در لوزان سوئیس گفت: اگر آنها خودشان بخواهند به گفتگوها ملحق شوند مشکلی نیست، اما از نظر اینکه به جلسه نهایی با همه وزرا برسیم، هنوز در آن موقعیت قرار نداریم.

عباس عراقچی در حاشیه گفتگوهای هسته‌ای افزود: هنوز در موقعیتی قرار نداریم که بگویم به نقطه پایانی رسیده‌ایم و لازم است وزرای دیگر هم بیایند.

وی اضافه کرد: اکنون امریکا در سطح وزیر و سایر کشورها نیز در سطح معاون وزیر حضور دارند.

مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره مهلتی که برای توافق نهایی تعیین شده است گفت: خودمان را به هیچ تاریخی مقید نمی‌کنیم؛ یک تاریخ هفت ماهه تا دهم تیر ماه در نظر گرفته شده است و تا آخر ماه مارس هم زمان گذاشته‌ایم تا بتوانیم راه‌حل‌های اولیه را پیدا کنیم.

عراقچی تصریح کرد: به نظر من، با توجه به پیشرفت‌هایی که در دو دوره قبلی و بعضا در این دور از گفتگوها به دست آمده، بهتر است روی مذاکرات فعلی و راه‌هایی که به آن خواهیم رسید متمرکز باشیم.

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان درباره اعداد و ارقامی که درباره توافق هسته‌ای ایران در برخی محافل رسانه‌ای مطرح می‌شود گفت: هنوز هیچ چیزی توافق نشده، حتی مواردی که مورد توافق قرار گرفته است مورد توافق نهایی نیست.

وی افزود: ما این اصل را از روز اول گفته‌ایم که هیچ چیزی توافق نمی‌شود مگر اینکه درباره همه چیز توافق شود.

این مقام ارشد وزارت خارجه ایران با تأکید بر اینکه اعداد و ارقامی که گفته می‌شود گمانه‌زنی‌ است تصریح کرد: به هیچ یک از این اعداد و رقم‌ها نباید اهمیت داد تا اینکه به مجموعه‌ای از توافقات دست یابیم.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سؤال که آیا گفتگوها بیست و نهم اسفند تمام می‌شود یا تمدید خواهد شد گفت: ما این آمادکی را داریم که اگر لازم باشد گفتگوها را تمدید کنیم اما هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان