لحظه دیدار مردم دیار آفتاب با «یار مهربان» نزدیک است

لحظه دیدار مردم دیار آفتاب با «یار مهربان» نزدیک است

خبرگزاری تسنیم: عصر امروز مطابق یک سنت هرساله، مردم ایران اسلامی با آرمان‌های امام و انقلاب بیعتی مجدد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، امروز نخستین روز از بهار سال 94 است و مطابق سنت هرساله صحن و سرای حرم رضوی مملو از زائران و مجاورانی است که علاوه بر عرض ارادت به آقا و مولای خود علی‌بن موسی الرضا(ع) وعده دیداری با نایب امام زمان(عج) در سرزمین خورشید دارند.

یاد یار مهربان آید همی

امروز در خیابان‌های اطراف حرم رضوی پرده‌نوشته‌هایی با عبارت «یاد یار مهربان آید همی» و «رهبرم خوش آمدی» مشاهده می‌شود.

عاشقان ولایت از ساعات ابتدایی امروز برای دیدار با مقام عظمای ولایت وارد حرم رضوی شده‌اند از صدای صلوات می‌توان شلوغی جمعیت را احساس کرد، این دیدار با سایر دیدارهای مردمی رهبر معظم انقلاب تفاوت دارد چون اینجا می‌توانی مرد و زن، پیر و جوان، کودک و سالمند را با چهره‌ها و گویش‌های مختلف کنار هم مشاهده کنی، افرادی که آمده‌اند تا دوباره نشان دهند برای ایستادگی نظام و انقلاب و رهبر خود حاضرند از هستی خود بگذرند.

در این میان می‌توان حرکت جوانانی را با پیشانی‌بندهای «لبیک یا خامنه‌ای» بر سر مشاهده کنی که از طریق باب الرضا(ع) وارد صحن جامع می‌شوند، این گروه شور خاصی به فضا داده‌اند و به‌دنبال حضور در صفوف اول این تجمع هستند.

امروز در رواق امام خمینی(ره) و دار المرحمه حرم رضوی عاشقانی را می‌بینی که آمده‌اند بار دیگر صحنه‌هایی از عشق و ارادت خود را به خورشید ولایت نشان دهند و هرچه به لحظه دیدار با ولی امر مسلمین نزدیک‌تر می‌شود بی‌تابی آنها برای دیدن روی نور چشم فاطمه(س) بیشتر می‌شود.

فرمایشات رهبر برایمان فصل‌الخطاب است

بین خیل عظیم جمعیت جوانی را با پلاکارد «‌جانم فدای رهبر» می‌بینم، به‌سمت او رفته و علت حضورش در این مراسم را جویا می‌شوم، وی می‌گوید: اهل شهرستان بیرجند هستم و امسال نخستین سالی است که توانسته‌ام به دیدار مولای خود بیایم و همیشه در این آرزو بودم که ایشان را از نزدیک ملاقات کنم و بگویم: آقا جان، فقط بدانید جان خود را برای اطاعت و پشتیبانی از شما می‌دهیم و شما در برابر یاوه‌گویی‌های دشمنان پشتیبانی جوانان این مرز و بوم را دارید.

حضور پای صحبت‌های آقا یک تکلیف است

کمی دورتر پیرمردی را می‌بینم که با تکیه بر عصای خود روی صندلی نشسته است؛ آرام کنارش می‌نشینم و با او هم‌کلام می‌شوم، وی می‌گوید: تمام مشهدی‌ها همیشه روز نخست سال را مشتاق دیدار معظم‌له هستند و حضور پای صحبت‌های آقا را یک تکلیف می‌دانند چون سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین روز از سال جدید همواره راه و روش و سیاست‌های کشور را برای یک سال مشخص می‌کند که باید تمام افراد اعم از مسئولان و مردم در راه پیشبرد این فرمایشات و تحقق آن در کشور تلاش کنند.

وی می‌افزاید: اگر تمام افراد به سخنان رهبر و امام خود گوش فرا دهند و همدلی مسئولان نظام را کنار یکدیگر داشته باشیم قطعاً کشور به‌سلامت و سربلند از توطئه‌های دشمنان بیرون می‌آیند.

آقا جان، شما در قلب ما جا دارید

از پیرمرد جدا می‌شوم، خانمی را می‌بینم که با فرزند خردسال خود در گوشه‌ای نشسته و چشم به جایگاه دوخته است، هنگامی که با او هم‌صحبت می‌شوم، اشک چشمانش را فرا می‌گیرد و می‌گوید: منتظر صدای آرامش‌بخش رهبرم هستم و امروز آمده‌ام اینجا تا بگویم: رهبرم با آمدنت بوی بهار و معنویت را برای اهالی خراسان به‌همراه آوردی، آمده‌ام تا بگویم: آقا جان، شما در قلب ما جا دارید، و آمده‌ام تا بگویم: ای رهبر عزیزم، خوش آمدی به مشهد الرضا، ما منتظر قدوم مبارکت بودیم.

وی می‌افزاید: رهبرم امروز با رهنمودهای دشمن‌شکن خود، کشور را از گزند دشمنان و بیگانگان حفظ کنید، ما مردمان این سرزمین تنها به‌مهر شما تمام سختی‌ها و نامهربانی‌ها را تحمل می‌کنیم.

لحظه دیدار نزدیک است...

کم‌کم لحظه دیدار اهالی خراسان با یار نزدیک می‌شود، دیگر تابی برای جمعیت باقی نمانده، در همین حین شعارهای «جانم فدای رهبر» و «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» در فضا طنین انداز می‌شود.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon