سیمان دهلران فروردین ۹۴ وارد بازار می‌شود


سیمان دهلران فروردین 94 وارد بازار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: سیمان دهلران فروردین ۹۴ وارد بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهلران، علی محمد احمدی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: پتروشیمی دهلران متاسفانه از ابتدا دارای یک سرمایه گذار خوب نبود البته خوب بدان معنا که برای اینگونه فعالیت‌ها سرمایه گذار نیز باید تخصص لازم را داشته باشد که متاسفانه در مورد پتروشیمی دهلران اینگونه نبود.

وی افزود: با رایزنی‌های مختلف سرمایه گذاری قبلی خلع ید شد و سرمایه گذار جدید که در این حوزه فعالیت داشته و کارنامه خوبی نیز از خود به جای گذاشته جایگزین سرمایه گذار قبلی شد.

احمدی گفت: پتروشیمی دهلران با توجه به بسیاری شاخص‌ها یکی از پتروشیمی‌های بزرگ و با اهمیت است که فقط در باره آن همین بس که سه برابر پتروشیمی ایلام است.

وی افزود: در حال حاضر کارهای حقوقی و اداری نقل و انتقال در حال انجام است و الحمدالله سامان گرفته است و تعیین تکلیف شده است.

سیمان دهلران 20 فروردین امسال به بازار می‌آید

نماینده مردم شهرستان دهلران در خصوص کارخانه سیمان دهلران عنوان کرد: این کارخانه دارای یک سرمایه گذار خصوصی است که تا کنون برخلاف بسیاری مشکلات کار را به جای خوبی رسانده است.

وی گفت: تا الان سه اکیپ از وزارت صنعت و معدن به دستور شخص وزیر برای بازدید و پیگیری مشکلات این کارخانه به دهلران آمده‌اند و امیدواریم که با مساعدت وزارت مشکلات حل شود.

احمدی تصریح کرد: سرمایه گذار در حال انتقال کلینکر است و قول داده که تا 20 فروردین امسال راه اندازی شود و سیمان با برند کارخانه سیمان دهلران به بازار می‌آید.

زمستان امسال مردم دهلران از نعمت گاز بهره‌مند خواهند بود

احمدی در زمینه عملیات گازکشی به این شهرستان نیز گفت: گازکشی دارای مشکلات زیادی بود که کارشکنی‌های زیادی نیز در مسیر آن قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سه سال شبانه روز بخش عظیمی از وقت من که باید برای حل مشکلات جوانان صرف می‌شد بر روی این موضوع متمرکز شد.

نماینده مردم حوزه جنوبی استان ایلام گفت: رایزنی‌های زیادی با جاهای زیادی در این زمینه انجام شده اما خداروشکر مشکل حل شده و تا چند ماه دیگر این موضوع به سرانجام می‌رسد و در زمستان آینده مشکل گاز حل شده است.

نماینده مردم دهلران در مجلس در باره موضوع ارتقاء فرمانداری شهرستان دهلران به فرمانداری ویژه تصریح کرد: در دولت گذشته یک سری ارتقاء‌های اداری در بعضی نقاط صورت گرفت که برخی از آن‌ها بی‌برنامه بود.

احمدی گفت: در بسیاری از نقاط کشور بیش از 100 ارتقاء فرمانداری صورت گرفت که در بسیاری جا‌ها می‌شد این ارتقاء‌ها صورت نپذیرد.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی که وجود دارد این است که دولت فعلی موضوع تقسیمات کشوری را مسدود کرده است.

احمدی اظهار داشت: پرونده فرمانداری ویژه دهلران تمامی کار‌ها و اسناد اداری آن انجام شده است و به هیئت دولت رفته و در صورت شروع ارتقاء و تقسیمات کشوری قطعاً موضوع ارتقاء فرمانداری دهلران به فرمانداری ویژه از اولین پرونده‌هایی است که به آن رسیدگی می‌شود.

وزارت نفت هزینه 4بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک را متقبل شده است

وی در باره موضوعات چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک تصریح کرد: ارزیابی لازم برای این موضوع انجام شده و در بودجه سال 94نیز این موضوع دیده شده است.

احمدی گفت: وزارت نفت و وزارت راه دستگاههای متولی این موضوعات هستند که در این بحث وزارت نفت یک دستگاه کمک کنند ه است و وزارت راه به عنوان دستگاه تخصصی متولی این موضوع است.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده این موضوع به 140 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که وزارت نفت آن را متقبل شده است و حالا اینکه این کار را خود وزارت نفت انجام دهد یا وزارت راه موضوعی است که بین خود آن‌ها باید حل شود ولی کلیت موضوع این است که 4بانده کردن این مسیر انجام می‌شود.

فرودگاه دهلران بر طبق دستور وزیر نفت در دستور کار مطالعاتی است

احمدی در زمینه بهسازی فرودگاه دهلران نیز تصریح کرد: فرودگاه‌ها یک بحث عملیاتی شدن و یک بحث بهره برداری دارند که سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها می‌گویند که فقط فرودگاههایی را که عملیاتی است تحویل می‌گیریم و فرودگاههای غیرعملیاتی را کاری نداریم.

وی گفت: وزیر نفت در این باره به شرکت نفت دستور داده و باید بیایند و این موضوع را دنبال کنند تا به مرحله اقدام برسد.

وی در درباره راه آهن دهلران نیز گفت: استان ایلام قرار است که به راه آهن سراسری کشور متصل شود که مسیر کم هزینه‌تر و منطقی‌تر آن اتصال از طریق مسیر اندیمشک به دهلران است.

احمدی خاطرنشان کرد: جلسات مختلف برای این موضوع انجام شده برنامه‌های لازم برای آن تدارک دیده شده و تیم در حال مطالعه است وبه امید خدا تا نیمه امسال برآورد بودجه‌ای این موضوع انجام می‌شود و موضوع راه آهن دهلران به اندیمشک کلید می‌خورد چرا که در موضوع فنی به این جمع بندی رسیده‌اند که اقتصادی‌ترین مسیر این مسیر است.

کلینیک ویژه تامین اجتماعی دهلران خدمات تخصصی درمانی به مردم ارائه خواهد کرد

نماینده مردم شهرستان دهلران در مجلس به ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی دهلران به کلینیک ویژه نیز اشاره کرد و گفت: در کلینیک‌های ویژه خدمات تخصصی بسیار زیادی به مردم ارائه خواهد شد که می‌تواند برای مردم بسیار حائز اهمیت باشد.

وی عنوان کرد: در حد یک بیمارستان با پزشکان متخصص خدمات درمانی در این کلینیک به مردم خدمات درمانی ارائه خواهد شد.

احمدی در خصوص حق مرزی کارکنان تصریح کرد: با آقای نوبخت این موضوع به طور مفصل پیگیری شده است ولی این مسئله دارای یک بار مالی است که باید تامین شود.

وی افزود: در صورت تامین بار مالی قطعاً حق مرزی کارکنان نیز پرداخت می‌شود.

روند عملیاتی سد میمه شتاب می‌گیرد

احمدی به روند کار سدمیمه نیز پرداخت و گفت: در اعتبارات تخصیصی به این سد وقفه‌ای ایجاد شد که با عنایت مقام معظم رهبری به آب‌های مرزی به استان ایلام 1000میلیارد تومان سهمیه اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: از نظر پیشرفت هم سد دویرج و هم سدمیمه از دیگر نقاط استا ن جلو‌تر است برای سدمیمه 30میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که هم طلب پیمانکار را دادیم و هم پیمانکار مجدد در حال تجهیز کارگاه است و در آینده نزدیک این روند عملیاتی شتاب خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: رودخانه می‌مه این توانایی را دارد که بخش شرقی دهلران را متحول سازد.

نماینده مردم شهرستان دهلران در مجلس در خصوص بازارچه مرزی دهلران نیز گفت: رایزنی‌های بسیار زیادی را انجام داده‌ایم که امیدواریم به زودی این موضوع حل شود

وی افزود: دهلران دارای بهترین وضعیت از لحاظ دسترسی سریع‌تر به عتبات عالیات نسبت به جاهای دیگر است که در صورت عملیاتی شدن این بازارچه بسیاری از مردم برای زیارت این مسیر را انتحاب خواهند کرد.

احمدی تصریح کرد: تابع نظر کار‌شناسی برای تعیین نقطه بازارچه مرزی هستیم و از هر نقطه‌ای که کار‌شناسان آن را به لحاظ بسیاری شاخص‌ها تایید کنند دفاع می‌کنم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon