طرف غربی می‌خواست رفع احتمالی تحریم‌ها را به ۱۰-۱۵ سال بعد موکول کند

طرف غربی می‌خواست رفع احتمالی تحریم‌ها را به 10-15 سال بعد موکول کند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: طرف غربی مذاکرات می‌خواهد در رابطه با تعهدات ایران «راستی آزمایی» انجام شود و آن چیزی که مدنظر آن‌ها است پیاده‌سازی شود، در آن صورت طی ۱۰ الی۱۵ سال تحریم‌ها احتمالاً لغو می‌شود.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مسائل هسته‌ای در مشهد مقدس،‌گفت: رهبر معظم انقلاب در یکی از بندهای سخنرانی‌شان به موضوع رفع تحریم‌ها اشاره کردند و فرمودند: "رفع تحریم‌ها جزو موضوعات مذاکره است، نه نتیجه‌ی مذاکرات" این موضوع نشان می‌دهد تیم مذاکره کننده غربی تلاش می‌کرد، ایران آن‌چه مدنظر آن‌ها است را انجام دهد.

وی افزود: طرف غربی مذاکرات می‌خواهد در رابطه با تعهدات ایران «راستی آزمایی» انجام شود و آن چیزی که مدنظر آن‌ها است پیاده‌سازی شود، در آن صورت طی 10 الی15 سال تحریم‌ها لغو شود. اگر هم که آن‌چه خواسته آن‌ها بود، اعمال نشد، تحریم‌ها لغو نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هدف طرف غربی مذاکرات به حاشیه راندن موضوع اصلی مذاکرات یعنی همان رفع تحریم‌ها است، اظهار داشت: این درحالی است که رفع تحریم‌ها موضوع اصلی مذاکرات است و بلافاصله با صورت گرفتن توافق، باید این تحریم‌ها لغو شود زیرا تحریم‌ها همان‌طور که رهبر معظم انقلاب جزو موضوع مذاکرات است، نه نتیجه مذاکرات.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon