ناتوانی شهرداری تبریز در برآورده کردن انتظارات تماشاگران

ناتوانی شهرداری تبریز در برآورده کردن انتظارات تماشاگران

خبرگزاری تسنیم: تیم فوتبال شهرداری تبریز در سالی که گذشت عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش نگذاشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اگر بخواهیم مروری بر کارنامه تیم شهرداری تبریز در سال 93 کنیم باید کمی فلش بک زده و به سال 92 هم سرک بکشیم. پس از صعود شهرداری به لیگ برتر در سال 92 بحث تبانی این تیم مطرح شد و درنهایت کمیته استیناف سرخ پوشان تبریزی را به لیگ دو فرستاد و کادر فنی و مسئولان تیم را برای مدتی از فعالیت محروم کرد.

علیرضا نوین شهردار وقت تبریز که مدعی بود در حق این تیم اجحاف شده دستور به انحلال فعالیت‌های قهرمانی سازمان ورزش شهرداری تبریز داد. اما بالاخره پس از کش‌وقوس فراوان درنهایت این تیم با مربیگری مهدی پاشازاده در لیگ دو حاضر شد و با کسب عنوان نائب قهرمانی به لیگ یک صعود کرد.

مهدی پاشازاده ماندنی شد

با پایان یافتن کار شهرداری در لیگ دو (در اردیبهشت‌ماه 93) با کسب ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­16­ برد، 4 تساوی، 6 باخت و 52 امتیاز مدیران این باشگاه به فکر ادامه همکاری با مهدی پاشازاده بازیکن سابق استقلال و بایرلورکوزن آلمان افتادند.

اما در همان موقع رسانه‌های پایتخت از پیشنهاد باشگاه استقلال به این مربی جوان خبر دادند و درنهایت هم گفته شد وی به‌عنوان دستیار امیر قلعه‌نویی در فصل جدید لیگ برتر فعالیت خواهد کرد ولی هیچ‌کدام از این اخبار جنبه عملی به خود نگرفت و مدافع پیشین تیم ملی در جمع همشهری‌های خود ماندنی شد.

مدعی که هیچ شباهتی به مدعیان نداشت

کارشناسان، شهرداری را یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر معرفی می‌کردند و این موضوع به‌وفور در مصاحبه‌های مدیران این باشگاه هم دیده می‌شد اما وقتی مسابقات آغاز شد سرخ پوشان با چهره متفاوتی ازآنچه که انتظار می‌رفت ظاهر شدند.

آن‌ها دیدار نخست خود را به داماش گیلان واگذار کردند سپس تا هفته هفتم با یک برد، 4 تساوی و 3 باخت جمعاً موفق به کسب 7 امتیاز شدند و همین موضوع باعث شد بحث اولتیماتوم به سرمربی تیم در رسانه‌ها مطرح شود.

اما سهرابی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در دفاعی تمام‌قد از کادر فنی به خبرنگار تسنیم گفت: این حرف‌ها همان‌طور که از عنوان شان معلوم است، شایعه هستند و صحتی ندارد و برای اولین بار است که چنین چیزی را می‌شنوم.

شایعه اولتیماتوم به پاشازاده

در ادامه شاگردان پاشازاده با بردی پرگل برابر تیم قعرنشین اتکا گرگان هم کمی ازلحاظ روحی متحول شدند و هم به آمار بد تیم در گلزنی البته روی کاغذ سروسامان دادند.

در همین مدت پاشازاده مدعی بود از لحاظ فوتبالی و فنی تیم خوب و البته جوانی را روانه مسابقات ساخته و تنها از بی‌دقتی‌ها و بدشانسی‌ها ضربه می‌خورد و حتی آمار پاس‌کاری بازیکنان خود را با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی 2014 مقایسه می‌کرد؛ به‌طوری‌که پس از پیروزی مقابل اتکا به خبرنگار تسنیم گفته بود: با این‌همه جوان‌گرایی بازهم خیلی خوب بازی می‌کنیم اما اگر دنبال نتیجه گرایی هستیم این بحثش جداست ولی این کارهایی که ما در تیم انجام می‌دهیم همه‌اش به نفع فوتبال تبریز است.

وی در همین حال انتظار صعود را فراتر از واقعیت می‌دانست و معتقد بود: ما قبول داریم که نام شهرداری تبریز، نام بزرگی است اما الآن تازه از لیگ دو به لیگ یک صعود کردیم و نباید انتظار داشته باشند ما صعود کنیم بلکه نرمال این است که ما تلاش کنیم در لیگ یک بمانیم.

اما این برد پایان ناکامی سرخ‌های تبریز نبود. شهرداری در هفته‌های بعد نیز نتایج خوبی نگرفت و بالاخره پس از شکست خانگی برابر فولاد یزد مهدی پاشازاده از سمت خود کناره‌گیری کرد.

لیست بلند گزینه‌های جایگزینی

پس از موافقت با استعفای سرمربی که تقریباً مقارن با پایان نیم‌فصل اول بود، بحث انتخاب مربی جدید با اعلام لیستی بلند از سوی مدیرعامل باشگاه آغاز شد.

در این لیست نام مربیان بومی همچون احد شیخ لاری، سیروس دین‌محمدی، کاظم محمودی، ستار همدانی و برخی مربیان غیربومی ازجمله فرهاد کاظمی، احمد سنجری، هادی برگی زر، پیمان صاحب‌جمعی و افشین پیروانی مطرح‌ شده بود.

در این مدت شنیده‌ها حاکی از نهایی بودن نام احد شیخ لاری و فرهاد کاظمی بود اما با منتفی شدن حضور کاظمی نام صاحب‌جمعی دستیار سابق کمالوند در کنار شیخ لاری قرار گرفت.

ولی پس از مدتی خداداد عزیزی به‌عنوان سرمربی جدید شهرداری معرفی شد و این در حالی بود که پیش از آن میر معصوم سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در حاشیه مراسم افتتاح موزه فوتبال وجود نام عزیزی را در بین گزینه‌ها تکذیب کرده بود.

غزال تیزپا در تبریز

غزال تیزپای تیم ملی از وقتی روی نیمکت تبریزی‌ها نشست توانست به نتایج بهبود ببخشد. به‌طوری‌که او در 7 دیداری که سکان‌دار شهرداری بوده 9 امتیاز به دست آورده است اما پاشازاده در 10 بازی که هدایت شهرداری را بر عهده داشت موفق به کسب 10 امتیاز شده بود.

حال باید منتظر ماند و دید شهرداری با خداد عزیزی در 4 هفته آینده که در سال جدید خورشیدی برگزار می‌شود چند امتیاز به دست خواهد آورد و در چه جایگاهی را برای خود تصاحب خواهد کرد و درنهایت آیا خواهد توانست در لیگی که احتمال تک گروهی خواهد شد باقی بماند؟

انتهای پیام/ ر

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon