جلیلی برای تثبیت نرخ ارز راهکار دارد/ تحریم‌های نفتی از نظر جلیلی فرصت است

جلیلی برای تثبیت نرخ ارز راهکار دارد/ تحریم‌های نفتی از نظر جلیلی فرصت است

خبرگزاری تسنیم: مسئول ستاد دانشجویی سعیدجلیلی با تاکید بر اینکه وی برای تثبیت ارز راهکار داده است، گفت: جلیلی معتقد است که معلوم نیست منابع ارزی کجا خرج می‌شود، زیرا شفافیتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری ستاد دانشجویی سعید جلیلی با عنوان "ستاد مقاومت، رمز پیشرفت" عصر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

در این نشست رشید قانعی مسئول ستاد دانشجویی سعید جلیلی، با اشاره به اصول افتراق سعید جلیلی با دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از مباحثی که کاندیداهای ریاست جمهوری بر روی آن مانور می‌دهند، مبارزه با تورم است.

وی افزود: ایده جلیلی در دو مطلب اصلی اصلاح ساختار اقتصادی و بازنگری در قوانین و شفافیت اقتصادی است و از این منظر می‌توان تفاوت وی را با سایر کاندیداها مشخص کرد.

مسئول ستاد دانشجویی سعیدجلیلی با تاکید بر اینکه سعید جلیلی برای تثبیت ارز راهکار داده است، اظهار داشت: در موضوع تثبیت قیمت ارز، وی از پرتال ارزی سخن می‌گوید و معتقد است که معلوم نیست منابع ارزی کجا خرج می‌شود. زیرا شفافیتی وجود ندارد.

به گفته وی با وعده دادن اقتصاد درست نمی‌شود. شاید برخی از این شعارها عوام‌پسند باشد، ولی خود کاندیداها می‌دانند که اقتصاد، کارکردن بامنابع محدود است. 

مسئول ستاد دانشجویی سعیدجلیلی به تاکید جلیلی بر اصلاح ساختارها برای حل مشکلات اشاره کرد و گفت: ما از هیچ کدام از کاندیداها درباره مبارزه با تحریم حرفی نشنیدیم و تمام اظهارات آنها ناظر به سیاست خارجی و لابی و چراغ سبز نشان دادن است تا اقتصاد.

قانعی از تفاوت دیدگاه جلیلی گفت و افزود: جلیلی می‌گوید تحریم‌ها فرصت است و ما در تحریم چرخ تولید را راه انداخته‌ایم. امروز رویکرد کشور صادرات‌گرا شده و در مواد اولیه شاهد حرکتی پویا هستیم. امروز دیگر همچون گذشته خودروسازها ساخت قطعات را به قطعه‌سازان خارجی نمی‌دهند و اینها همه نشان از فرصت است.

وی از سازوکارهای جلیلی برای دور زدن تحریم‌ها گفت و با تاکید بر اینکه این مسائل را نمی‌شود رسانه‌ای کرد، اظهار داشت: یکی از سازوکارهای جلیلی در تبلیغات است. به عنوان مثال در شهر تهران تبلیغات شرکتهای خارجی به وفور یافت می‌شود. حتی بسیاری از سازمانهای کشور کالاهایی با برند خارجی می‌خرند، ولی جلیلی بر استفاده از محصولات داخلی تاکید دارد.

مسئول ستاد دانشجویی سعیدجلیلی از فرصت دانستن تحریم نفتی در دیدگاه جلیلی خبر داد و تصریح کرد: جلیلی معتقد است که این تحریم باعث شده است ظرفیت معادن، توریسم و محصولات دانش‌بنیان را مشخص‌تر کنیم. وقتی جلیلی از اقتصاد مقاومتی سخن می‌گوید منظورش این موارد است.

قانعی اشاره‌ای نیز به اظهارات دیگر کاندیداها داشت و گفت: یک کاندیدا از رنسانس در سیاست خارجی می‌گوید، دیگری از لابی کردن با غرب می‌گوید، سوال این است که آیا مشکل ما با غرب لابی کردن است؟ مقام معظم رهبری تاکید کردند که مشکل آنها با مسئله هسته‌ای نیست.

وی با طرح این پرسش که کسی که در سیاست خارجی دست داشته است، چگونه می‌گوید می‌توان هسته‌ای بود و تحریم نشد، اظهار داشت: غربی‌ها با ذات انقلاب مشکل دارند. البته این معنای این نخواهد بود که ما قرار نیست در سیاست خارجه کاری کنیم. ما 1+5 را در مذاکرات به جایی رساندیم که سخن از پذیرش حق ایران در غنی‌سازی 20 درصد می‌گویند.

مسئول ستاد دانشجویی سعیدجلیلی وجه دیگر تمایز جلیلی را در دیدگاه وی در خصوص پیشرفت و عدالت خواند و تصریح کرد: حرف جلیلی این است که در عدالت پیشرفت حاصل می‌شود، اما کاندیدای دیگر در گفت‌وگوی ویژه خبری می‌گوید عدالت بدون پیشرفت یعنی تقسیم فقر و یا دیگر کاندیدا می‌گوید عدالت بدون پیشرفت تقسیم عادلانه فقر است.

قانعی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که آنهایی که می‌گویند که عدالت تقسیم فقر است، مغز روحشان این است که دنبال عدالت نباید رفت.

وی با اشاره به اینکه برخی پیشرفت را رمز موفقیت می‌دانند گفت: جلیلی مقاومت را رمز پیشرفت می‌داند. نظام فکری جلیلی در مباحث مختلف با دیگران تمایز دارد.

مسئول ستاد دانشجویی سعیدجلیلی با اشاره به اینکه دولت به قوه مجریه تعبیر می‌شود گفت: رئیس جمهور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز هست. بنابراین نظام فکری او در این حوزه‌ها تاثیرگذار است. معتقدیم که رئیس جمهوری که از لابی و رنسانس می‌گوید، معنای فکری‌اش براساس انقلاب اسلامی نیست.

انتهای پیام/

اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon