پرافتخارترین مربی ایران بر روی نیمکت دبیری

پرافتخارترین مربی ایران بر روی نیمکت دبیری

خبرگزاری تسنیم: تیم فوتسال دبیری تبریز در سال ۹۳ نتوانست عملکرد مناسبی را داشته باشد و در پایان لیگ برتر نیز به رتبه‌ای بهتر از هشتم دست نیافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، در سال 93 تیم فوتسال دبیری تبریز که عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران را یدک می‌کشید نتوانست انتظارات هواداران خود را برآورده کند و علاوه بر عدم کسب جایگاهی مناسب در لیگ برتر در جام باشگاه‌های آسیا نیز نتوانست نتیجه مناسبی کسب کند.

سالی که نکوست از بهارش پیداست

شاید اولین اتفاق ناخوشایند برای مسئولان و هواداران تیم دبیری تبریز جدائی غریب الوقوع وحید شمسایی بازیکن – مربی آنان بود که به دلیل مشکلات خانوادگی تبریز را ترک کرد.

شمسایی دبیری تبریز را به مقام قهرمانی لیگ برتر رسانده بود و خودش نیز به‌عنوان بهترین سرمربی لیگ 92 دست‌یافته بود در اوایل بسیار دوست داشت که در تبریز مانده و با دبیری به رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا برود اما به‌مرورزمان بهانه‌های عجیب وی آغاز شد.

وحید شمسایی که تا قبل از آغاز رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا وعده قهرمانی را به هواداران فوتسال تبریز می‌داد و در این راه حتی یکی از بازیکنان موردنظر خود را نیز به تیم اضافه کرده بود به دلیل مشکلات خانوادگی از جمع تبریزی‌ها جدا شد و آنان را در آستانه رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا تنها گذاشت.

پرافتخارترین مربی ایران بر روی نیمکت دبیری

مسئولان باشگاه دبیری تبریز نیز که خاطرات خوشی را با وحید شمسایی داشتند اجازه جدائی وی از جمع تبریزی‌ها را دادند و از محمود خوراکچی، حسین شمس و یک گزینه خارجی به‌عنوان گزینه‌های سرمربی گری تیمشان یادکردند.

حسین شمس، سرمربی خوش‌فکر و سابق تیم ملی فوتسال ایران که اجازه سرمربی گری وی در لیگ برتر صادرشده بود بهترین گزینه برای تبریزی‌ها بود؛ تبریزی‌ها که حسین شمس را راه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا می‌دانستند سریعاً با وی قرارداد امضا کرده و در تدارک بستن تیمی قدرتمند را کردند.

شمس دلسرد اما امیدوار

یکی از اولین اتفاقاتی که در این میان حسین شمس را دلسرد می‌کرد عدم توافق مسئولین باشگاه دبیری با ناصر صالح بر سر مسائل مالی و ناموفق بودن در کشاندن او به تبریز بود؛ شمس که بسیار دوست داشت ناصر صالح را به‌عنوان دستیار کنار خود ببیند و بسیار نیز بر روی این موضوع تأکید داشت دررسیدن به این خواسته ناموفق شد.

پرافتخارترین سرمربی ایران هر چند کمی از این اتفاق دلسرد شده بود اما به‌هیچ‌عنوان امیدهای خود را از دست نداده و دم از بستن تیمی قدرتمند که بتواند در 2 جبهه جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر فوتسال به مقام قهرمانی برسد می‌زد.

قهرمان آسیا نشویم در چین پناهنده می‌شوم

تبریزی‌ها که تدارکات فراوانی را از برگزاری اردو در کیش و سرعین تا بازی با تیم ملی فوتسال ایران برای قهرمانی در آسیا می‌دیدند و تمامی بازیکنان این تیم در مصاحبه‌های خود برای قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا ابراز امیدوار می‌کردند حتی کار را به‌جایی رساندند که حسین شمس در فاصله 3 هفته مانده تا آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نائب قهرمانی در این مسابقات را شکستی بزرگ برای دبیری تبریز عنوان کرد.

حسین شمس که بسیار دوست داشت در مصاحبه‌های مختلف با اعلام قهرمانی تیمش فشارها را بر روی بازیکنان خود بیشتر کند در واپسین روزهای سفر به چین برای رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در یک اظهارنظر جالب عنوان کرده بود که اگر تیمش در این رقابت‌ها قهرمان نشود در چین پناهنده شده و به ایران برنمی‌گردد.

سومی دبیری در آسیا/شمس پناهنده می‌شود؟

شاگردان حسین شمس باوجود همه کری‌هایی که برای حریفان خود خوانده بودند و علی‌رغم شروعی خوب در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در مرحله نیمه‌نهایی نتیجه را به تیم ناگویای ژاپن واگذار کردند و از راهیابی به فینال بازماندند.

تبریزی‌ها که قهرمانی در آسیا را ازدست‌رفته می‌دیدند همه تلاش خود را به کار بردند و درنهایت موفق شدند در دیدار رده‌بندی مقابل شنزن چین آن‌هم در ضربات پنالتی و به‌سختی به برتری دست یابند و همچنان ایران را دررسیدن به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا ناکام بگذارند.

دبیری تبریز که پس از ناکامی در آسیا تلاش می‌کرد با قهرمانی در لیگ نتایج نه‌چندان خوب خود در آسیا را جبران کند پس از تساوی در دیدار اول در 2 دیدار بعدی خود به 2 برد باارزش دست‌یافت تا در چهره یک تیم مدعی در لیگ برتر ظاهر شود اما اولین حاشیه به وجود آمده برای این تیم باعث شد تا دبیری در هفته چهارم اولین باخت خود را تجربه کند.

ندادن اجازه تمرین کردن به بهروز جعفری با تیم به دلیل اعتراض وی در دیدار گذشته اولین حاشیه دبیری حسین شمس بود که اتفاقاً آخرین حاشیه این تیم نیز نبود.


2بازیکن به‌عمد کم‌کاری کردند

شاید داغ‌ترین حاشیه برای اهالی فوتسال طی هفته ششم در تبریز رخ داد که حسین شمس دلیل باخت دبیری مقابل همشهری خود پایا سازه را که در آن مقطع اصلاً حال‌وروز خوشی نداشت را کم‌کاری 2 تن از بازیکنانش دانسته و استعفا خود را تقدیم هیئت‌مدیره باشگاه دبیری کرد.

هر چند این استعفا در ابتدا مورد قبول مسئولان باشگاه دبیری قرار نگرفت و آنان به‌شدت با استعفای شمس مخالفت کردند اما با سرباززدن وی از بازگشت به تبریز به فکر گزینه‌های دیگر افتاده و جواد اصغری مقدم را که اتفاقاً یکی از 2 بازیکن مورد غضب حسین شمس بود به‌عنوان مربی- بازیکن دبیری معرفی کردند تا اختلافات میان شمس و اصغری مقدم روزبه‌روز بیشتر از گذشته شود.

شوکی نه‌چندان مثبت
تیم دبیری تبریز با تغییر سرمربی خود نیز نتوانست نتایج مناسبی را بگیرد در پایان نیم‌فصل اول با هدایت جواد اصغری مقدم در رتبه ششم جدول رده‌بندی جای گرفت تا تقریباً شانس‌های خود را برای تکرار قهرمانی از دست بدهد.

شاگردان جواد اصغری مقدم در نیم‌فصل دوم حتی نتایجی به‌مراتب ضعیف‌تر از نیم‌فصل اول را کسب کردند و درحالی‌که در چند دیدار پایانی خود با نتایج عجیب و دور از انتظار 9 بر 2 ، 8 بر 4 و 7 بر 2 مغلوب حریفان می‌شدند نتوانستند در پایان فصل به رتبه‌ای بهتر از هشتمی دست یابند.

لکه‌ای ننگ بر پیشانی مدافع عنوان قهرمانی

شاگردان جواد اصغری مقدم همچنین در پایان این فصل که در رده هشتم جدول رده‌بندی قرارگرفته بودند به یک رکورد خارق‌العاده نیز دست یافتند و با دریافت 85 گل عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص دادند و علاوه بر اینکه باعث دور شدن جام از تبریز شدند هواداران فوتسال تبریز را نیز بیش‌ازپیش از آینده فوتسال این دیار نگران کردند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon