فعالیت‌های عمرانی قرارگاه جهادی نجف در آبادان و خرمشهر+تصاویر


فعالیت‌های عمرانی قرارگاه جهادی نجف در آبادان و خرمشهر+تصاویر

خبرگزاری تسنیم: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نیروی قرارگاه جهادی نجف با هدف کمک به افراد کم بضاعت در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر در فعالیت‌های عمرانی این قرارگاه شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، قرارگاه جهادی نجف با هدف ارائه خدمات عمرانی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به مردم محروم در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر و حومه آن‌ها مشغول خدمات رسانی است.

آرمین معصومی دبیر قرارگاه جهادی نجف در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بیش از 1000 نیروی داوطلب جهادی در مرحله اول برای فعالیت در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر مستقر شده‌اند.

وی افزود: اعضای قرارگاه جهادی نجف در شهرستان آبادان در 8 نقطه به افراد کم بضاعت و محروم در کارهای عمرانی کمک می‌کنند.

معصومی با اشاره به شیوه شناسایی افراد کم بضاعت از طریق تحقیق و پرس و جو از ساکنین محلی گفت: در مرحله دوم فعالیت‌های جهادی قرارگاه نجف حدود 800 نفر از تاریخ 5 فروردین برای ادامه فعالیت‌های جهادی به منطقه اعزام شده‌اند.

فعالیت‌های عمرانی قرارگاه

فعالیت‌های جهادی گروه نجف در بخش‌های گوناگون است که شامل کمک به ساخت و تکمیل مسکن برای افراد کم بضاعت نیز هست.

یکی از ساکنان منطقه ذوالفقاری آبادان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم گفت: زمانی که بارندگی می‌شود تمام آب کوچه در جلوی خانه ما جمع می‌شود و به دلیل ارتفاع کم منزل ما این آب‌ها وارد منزل می‌شود و زندگی ما همواره در مواقع بارانی مختل می‌شود.

وی با بیان اینکه قبلا معلم حق التدریسی بوده و هم اکنون مشغول کار آزاد است، افزود: بضاعت مالی من اندک است و توان حل این مشکل را ندارم و سال‌ها است که به محض بارندگی آب تمام خانه و زندگی ما را فرا می‌گیرد.

امید امیدی از فعالان قرارگاه جهادی نجف درباره حل مشکل این شهروند آبادانی بیان کرد: برای کمک به این خانواده مصالح لازم را برای افزایش ارتفاع خانه خریداری کردیم و کار آن را آغاز کردیم.

وی افزود: با تلاش دوستان در روز‌های آینده مشکل جمع شدن آب هنگام بارندگی در این خانه رفع خواهد شد.

اردلان نجاح دیگر فعال جهادی قرارگاه نجف اظهار کرد: یک خانواده یتیم دیگر نیز در منطقه کم برخوردار ذولفقاری آبادان شناسایی شد که توان ساخت مسکن برای خود را نداشتند و با کمترین امکانات در یک خرابه زندگی می‌کردند.

وی عنوان کرد: کار ترمیم و ساخت مسکن برای این خانواده نیز توسط جهادگران قرارگاه نجف در حال انجام است و با تلاش مضاعفی که جهادگران از خود نشان داده‌اند ان شالله به زودی این خانواده یتیم صاحب مسکن خواهد شد.

نجاح افزود: کار ترمیم مسکن برای 6 خانواده کم بضاعت شناسایی شده در این منطقه نیز در حال انجام است.

گزارش از عباس عامریان

انتهای پیام/ ر

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon