حمایت ناوگان دریایی کشورهای غربی در دریای سرخ و باب المندب از تجاوز به یمن

حمایت ناوگان دریایی کشورهای غربی در دریای سرخ و باب المندب از تجاوز به یمن

خبرگزاری تسنیم: عربستان سعودی دستور آغاز جنگ برضد کشور یمن را صادر کرد و این تجاوز نظامی با حمایت غرب و آمریکا و مشارکت ۱۰ کشور عربی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری فرانس 24، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی بامداد امروز 5 شنبه دستور آغاز تجاوز فراگیر عربی و غربی علیه یمن را صادر کرد.

گفته می شود در این تجاوز و جنگ تحمیلی علیه یمن تاکنون مشارکت بحرین و امارات متحده عربی و قطر و مصر و پاکستان و کویت و اردن و سودان و مغرب با سرکردگی عربستان سعودی و حمایت لجستیکی آمریکا و کشورهای غربی  به طور رسمی تایید شده است.

هم اکنون جنگنده های این کشورها در جنگ علیه یمن مشارکت دارند وبراساس اطلاعات واصله، عربستان سعودی 30 هزار نیروی نظامی خود را در جنگ علیه یمن مشارکت خواهد داد.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی هم در خبری فوری اعلام کرد: ناوگان دریایی کشورهای غربی مستقر در دریای سرخ و تنگه باب المندب در عملیات  علیه یمن مشارکت خواهند داشت.

برهامی وزیر امور خارجه مصر هم در سخنانی ضمن اعلام حمایت کشورش از جنگ علیه یمن را اعلام کرده و جنبش انصار الله و کمیته‌های مردمی را گروهی تندرو و خطرناک برای کل منطقه و کشورهای عربی دانست.

جانشین ولیعهد عربستان سعودی به اتفاق وزیر دفاع این کشور در حال بررسی عملیات "طوفان اراده" این کشور علیه یمن است.

هم اکنون منابع خبری سعودی از مشارکت این کشور در نبرد ضد یمن با مشارکت بیش از 150 جنگنده خبر داده است و گفته می شود منابع سعودی از حضور بیش از یکصد هزار نظامی سعودی در این نبرد خبر داده است.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان