سخنان جلیلی قشر مستضعف را جذب کرده است/ جلیلی از باندبازی پرهیز می‌کند

سخنان جلیلی قشر مستضعف را جذب کرده است/ جلیلی از باندبازی پرهیز می‌کند

خبرگزاری تسنیم: مسئول کمیته دانشجویی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در نشست خبری، اظهار داشت: جلیلی اعتقادی به این موضوع ندارد که معاونینش در شورا به وزرا تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، در ادامه نشست خبری کمیته دانشجوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی که عصر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، خبرنگاران سوالات خود را از اعضای کمیته دانشجویی "مقاومت؛ رمز پیشرفت" پرسیدند.

ذوقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا جلیلی مانند کاندیداهای دیگر نشست خبری برگزار نکرده و آیا در صورت پیروزی نیز همین رفتار را دنبال خواهد کرد، گفت: این سوال در نشست خبری اول ما توسط یکی از خبرنگاران رسانه های دولتی مطرح شد و پاسخ این سوال را در آنجا دادیم. هرکسی که بخواهد رئیس جمهور بشود، چه اینکه جلیلی باشد و چه فرد دیگری، باید با مردم گفت‌وگوی صریح داشته باشد و اقداماتش را به اطلاع مردم رسانده باشد و مقام معظم رهبری نیز از دولت نهم و دهم گلایه‌ای در همین موضوع داشتند.

وی ادامه داد: مهمترین ارتباط با مردم صداوسیماست و با توجه به اینکه جلیلی دیرهنگام اعلام کاندیداتوری و ثبت‌نام کرد، فشردگی زمانش بیشتر است. در صورتی‌که برخی از کاندیداها از ماه‌ها قبل دوره افتادند و سخنرانی می‌کنند و از خبرگزاری‌ها بازدید می کنند، اما به علت زمان اندکی که جلیلی داشت و سفرهای استانی و ضبط برنامه‌های صداوسیما که وقت وی را می‌گیرد، حتی دوستان ستاد نیز از دیدار وی محروم هستند.

سخنگوی کمیته دانشجویی ستاد انتخاباتی جلیلی تصریح کرد: البته یک نشست خبری تدارک دیده‌ایم و اگر وقت آن فراهم شود، حتما یک نشست خبری برای جلیلی برگزار می‌کنیم.

در ادامه نشست خبری یکی از خبرنگاران پرسید "با توجه به اینکه فقط قشر خاصی در ستاد انتخاباتی جلیلی فعالیت‌ می‌کنند، در صورت پیروزی وی دانشجویان منتقد چقدر اجازه فعالیت خواهند داشت تا فضای امنیتی دانشگاه‌ها شکسته شود و این فضا با نشاط شود" که قانعی پاسخ داد: این سوال شما چند پیش‌فرض داشت که بنده آنها را قبول نداشتم.

مسئول کمیته دانشجویی ستاد انتخاباتی جلیلی ادامه داد: بنده اینکه فقط گفتمان خاصی از انقلاب برای جلیلی فعالیت می‌کند و امنیتی شدن فضای دانشگاه‌ها را با توجه به اینکه خود بنده دانشجو هستم و در دانشگاه حضور دارم، قبول ندارم و مورد دیگر اینکه نگاه جلیلی حتی به صورت کلی در تیم اطرافش نگاه بسته،‌ سلیقه‌ای و باندبازی نیست و اتفاقا از باندبازی پرهیز می‌کند.

وی افزود: جیلی برخی مواقع حتی سفرهای استانی را نیز به تنهایی می‌رود تا برای کسی شائبه‌ای پیش نیاید و حتی در شورای عالی امنیت ملی معاونین وی از سلایق مختلف هستند. یعنی افرادی که ولایت فقیه و نظام اسلامی را قبول دارند و افراد متخصصی هستند. اما از تیپ‌های مختلف در تیم معاونین  این شورا حضور دارند و تا آنجاییکه بنده اطلاع دارم و خودمان نیز اطلاع داریم، نگاه جلیلی این است که فضای سیاسی راکد در دانشگاه‌ها تغییر پیدا کند و با نشاط شود.

ذوقی نیز در تکمیل پاسخ به این سوال گفت: اگر منظور شما از قشر خاص این است که جلیلی در هر برنامه‌ای که در هر استانی دارد، افراد روستایی و قشر مستضعف دور وی جمع می‌شوند و اگر این افراد را قشر خاص می‌نامید، بله! طرفداران جلیلی و طرفداران نیروهای انقلاب بیشتر همین قشر خاص هستند و طبیعی است که هر کس با مباحثی که مطرح می‌کند یک عده را جلب می‌کند و مباحثی که جلیلی مطرح می‌کند بیشتر قشر مستضعف و روستایی‌ها را جذب کرده است.

سخنگوی کمیته دانشجویی ستاد انتخاباتی جلیلی ادامه داد: چه می‌شود که در میتینگ سیاسی یک کاندیدا از طرفداران فتنه حضور پیدا می‌کنند و شاید جواب این سوال این باشد که قرابت فکری بیشتری نسبت به دیگر کاندیداها با وی احساس می‌کنند.

وی تاکید کرد: خود ما نیز مطالبه‌گر فضای نشاط در دانشگاه‌ها هستیم و حتی برگزاری زودهنگام امتحانات در دانشگاه‌ها را نیز مسبب کم شدن فضای سیاسی در دانشگاه‌ها می‌دانیم. البته نشاط سیاسی در هر جا من جمله در دانشگاه‌ها چارچوب‌هایی دارد که باید رعایت شود.

قانعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مگر دیگر کشورهای اسلامی با غرب ارتباط ندارند و آیا حتما باید با غرب تشابه گفتمانی داشته باشیم تا رابطه نیز داشته باشیم،اظهار داشت: مشکل ما با غرب تمدنی است و در پاسخ به این سوال فقط یک خاطره از رئیس‌جمهور سابق مالزی ذکر می‌کنم. وی در دیدار با یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام گفته بود که درست است که ما پیشرفت کرده‌ایم، اما در عین پیشرفت به گدایی مقابل آمریکا تبدیل شده‌ایم. کشورهای منطقه نیز درست است که در ظاهر پیشرفت کردند اما آنها نیز به گدا و حرف شنوی آمریکا تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مباحث و ریشه‌های انقلاب اسلامی بحث استقلال است یعنی باید استقلال سیاسی داشته باشیم و ما به اسلام ناب معتقدیم، اما برخی دیگر از کشورها به اسلام سازش نیز معتقدند.

مسئول کمیته دانشجویی ستاد انتخاباتی جلیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جلیلی قصد دارد کابینه اصولگرا تشکیل دهد و آیا قرار است که تیم وزرای خود را قبل از انتخابات معرفی کند، گفت: فکر نمی‌کنم قرار باشد فرد خاصی معرفی شود. البته تیم‌های کارشناسی جلیلی مشخص است و برنامه‌های وی مانند برنامه اقتصادی توسط افرادی‌ چون زاهدی وفا،‌ زریباف و درخشان تدوین شده است.

قانعی با بیان اینکه نگاه جلیلی به اطرافیان نگاه خاصی است اظهار داشت: علیرغم نقاط قوت متعدد احمدی‌نژاد، اما معاونین وی در شهرداری به وزرای دولت تبدیل شده‌اند، اما این موضوع در نگاه جلیلی مخدوش است.

وی در ادامه پاسخ به این سوال خاطر نشان کرد: اصلاح‌طلب و اصولگرا پرستیژهای سیاسی است و اینکه کسی می‌گوید هم از افراد اصولگرا و هم از افراد اصلاح‌طلب در کابینه من حضور خواهند داشت و لغت فراجناحی که یک لفظ تکنوکرات است را استفاده می‌کنند، به دنبال شرکت سهامی هستند. اما جلیلی براساس نظام فکری خودش یعنی افرادی که هم ولایت فقیه نظام را قبول داشته باشند و هم متخصص باشند را استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon