ظریف خواهان توقف فوری حملات نظامی به یمن شد

ظریف خواهان توقف فوری حملات نظامی به یمن شد

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان که برای مذاکرات هسته‌ای در لوزان سوئیس به سر می‌برد در واکنش به تحولات یمن گفت این تذکر را به همه کشورهای منطقه و کشورهای غربی می‌دهیم که مراقب باشند در این بازیهای کوته نظرانه همراه القاعده و داعش نشوند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم،  وزیر امور خارجه کشورمان که برای مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس به سر می برد در واکنش به تحولات یمن گفت ایران از ابتدای بحران یمن خواستار گفتگوی میان گروه‌های یمنی بوده‌ است.

محمد جواد ظریف افزود: ما از ابتدای بحران یمن خواستار گفتگو میان گروه های یمنی و ایجاد یک حکومت فراگیر برای مبارزه افراط تروریسم و گروه های تکفیری بودیم و معتقدیم تنها راه بحران یمن همین راه است‎.

ظریف ادامه داد: اعتقاد داریم هر گونه اقدام نظامی خارج از یمن علیه تمامیت ارضی و علیه مردم یمن هیچ نتیجه ای جز خونریزی و کشتار مردم به بار نخواهد اورد همانطر که در چندین ساعت گذشته تعداد زیادی مردم صنعا شهید شدند و از غیرنظامیان کشته شدند.

وی افزود: لازم است که هر چه سریعتر اقدامات نظامی پایان پیدا کند و گفتگو برای پیدا کردن راه حل شروع شود‬‎

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان: این گونه اقدامات نظامی فقط منطقه را دچار تشنج بیشتر می‌کند‎ و هیچگونه نفعی برای هر کشوری که وارد این اقدام شود نخواهد داشت.

ظریف افزود: ما تمام تلاش خودمان رابرای محدود و کنترل کردن این بحران به خرج دادیم و انشاالله این تلاش ادامه پیدا می کند‬‎

‫وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع یمن را در مذاکره با جان کری مطرح خواهد کرد گفت‬‎: مذاکرات منحصر به موضوع هسته‌ای است و ما وارد موضوعات دیگر نمی شویم اما ما این تذکر را به همه کشورهای منطقه و همه کشورهای غربی می‌دهیم که مراقب باشند در این بازی های کوته نظرانه همراه و همکار القاعده و داعش نشوند و این خطری است که همه کسانی که امروز در عملیات مردم یمن حضور دارند را تهدید می کند و امکان سواستفاده افراطی ها و تکفیری ها را فراهم می کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان