جشنواره‌های بومی محلی در روستاهای استان گلستان برگزار می‌شود


جشنواره‌های بومی محلی در روستاهای استان گلستان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: جشنواره‌های بومی محلی در روستاها مختلف استان گلستان آغاز شده و تا پایان تعطیلات در ۲۰ روستا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق‌قلا، قاسم سمیعی ظهر امروز در جشنواره بازی‌های بومی و محلی اظهار داشت: جشنواره نوروزی فرهنگ اقوام شهرستان آق‌قلا با همکاری شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی تا 13 فروردین در تقاطع کمربندی این شهرستان به سمت مرز برگزار می‌شود و در آن محصولات صنعتی، گیاهی، صنایع دستی ، تولیدات روستایی و غذاهای سنتی برای مردم و گردشگران ارائه می‌شود.

وی افزود: با توجه به همزمانی نوروز و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) جشنواره‌های نوروزی امسال 5 تا 13 فروردین در 20 روستای هدف گردشگری استان گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: امسال این جشنواره‌ها در روستاهای زیارت گرگان، قره‌ماخر گنبدکاووس، صادق‌آباد گالیکش، پاقلعه رامیان، قره‌گل تخت وسط مراوه‌تپه، چارقلی گمیشان، گچی‌سوبالا کلاله، قرنجیک پورامان آق‌قلا، هاشم‌آباد گرگان، گزشرقی بندرگز، شرکت تعاونی بندرگز، درجن مینودشت، کلاسره مینودشت، نودیجه گرگان، القجر مینودشت، بلمجرک مینودشت و ولیک‌آباد گرگان برگزار می‌شود.

سمیعی گفت: برنامه‌های نوروزی با حفظ شعائر اسلامی در کمپ‌ها و روستاها برگزار می‌شود و هدف ما ترسیم گوشه‌ای از زندگی ساده روستایی، آداب و سنن و غذاهای محلی است.

وی افزود: جشنواره های بومی محلی سبب شناساندن فرهنگ روستایی و اشاعه فرهنگ روستایی و ساده زیستی در بین مردم می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: امسال در کنار جشنواره‌های نوروزی کمپ های نوروزی نیز از 29 اسفند ماه در روستاهای هدف گردشگری برپا شده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon