آوار دیوار روی کارگر، پیرمرد کشاورز را روانه زندان کرد

آوار دیوار روی کارگر، پیرمرد کشاورز را روانه زندان کرد

خبرگزاری تسنیم: پیرمرد ۷۲ ساله بابت بدهی دیه ۷۶۵ میلیون ریالی از ۷ تیرماه سال گذشته در یکی از زندان‌های استان سمنان به سرمی‌برد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، این پیرمرد که فاقد هر گونه دارایی مالی است تنها با حقوق اندک بازنشستگی هم اجاره خانه می‌دهد و هم امرار معاش می‌کند.

شاکی این مددجو که تبعه کشور افغانستان است، به جهت عدم حضور وی در کشورمان مبلغ محکومیت پرونده‌ این زندانی در خصوص بحث تخفیف و گذشت رضایتمندانه تقلیلی نداشته و خانواده مددجو نیز علیرغم تلاش فراوان تنها موفق به جمع آوری 6 میلیون تومان از این مبلغ شده و پرونده به جهت 71 میلیون تومان باقیمانده همچنان مفتوح است.

مددجوی واجد شرایط کمک که سابقه 18 ماه حضور در جبهه را نیز در کارنامه دارد، این روزها به دلیل ناتوانی مالی و در پی حادثه‌ای ناخواسته در پشت میله‌های سر زندان روز‌هایش را به شب می‌رساند.

با عنایت به آخرین جلسه هیأت مدیره ستاددیه شعبه استان سمنان طبق گزارشات ارسالی از سوی کمیته تحقیق و احراز عدم استطاعت مالی نامبرده اعضا با پرداخت 30 درصد کل بدهی این پیرمرد روستایی موافقت کرده ولی باز شخص مذکور تا رهایی از حبس راه زیادی دارد.

شخص محکوم که علیرغم کهولت سن و بیماری برای امرار معاش خانواده تا پیش از این به کار کشاورزی می‌پرداخت، در تاریخ سوم خرداد ماه سال 90 برای تخریب بخشی از دیوار زمین کشاورزی خود، یک کارگر افغانستانی را به کار گرفت که متأسفانه ریزش دیوار روی کارگر و مصدومیت شدید وی، منجر به زندانی شدن این پیرمرد شد.

طبق رأی شعبه 102 دادگاه عمومی شهرستان دامغان نامبرده بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی در حین کار موجب ایراد صدمه بدنی غیرعمدی شده و بعد با تعیین تقصیر 50 درصدی او به پرداخت پنجاه درصد از دیه کامل یک مرد مسلمان بابت شکستگی ثلث ساق پای این کارگر افغانی به پرداخت 33 درصد دیه به عنوان ارش ناشی از شکستگی استخوانهای مچ، آسیب نسوج نرم اطراف استخوان‌ ساق و شکستگی استخوان لکن محکوم می‌گردد.

ایمنی نیروی انسانی و محافظت از محیط کار باید هنگام برنامه‌ریزی در تمام مراحل کار مدنظر باشد. متأسفانه بسیاری از کارفرمایان با این تصور نادرست که صرفه جویی می تواند هزینه تولید و کار آنها را کاهش دهد با عدم توجه به نکاتی بعضا ساده خودشان را بدهکار دیه‌های چند صد میلیون تومانی می کنند که اگر شانس بیاورند و در پی این تدبیر ناشایست آنها کارگری مظلوم بمیرد و مصدوم نشود و اگر در ادامه این خوشبختی روز وقوع حادثه هم در هیچ کدام از ماه‌های حرام نباشد باز این افراد که بیشتر به صورت درآمد هفتگی ارتزاق خودشان و خانواده‌هایشان را تأمین می‌کنند برای عدم توانایی در پرداخت دیه منجر به فوت ماه‌ها و در مواردی سالها در حبس به سرمی‌برند.

این زندانی نیز مانند سایر زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند کمک خیرین به ویژه در ایام نوروز است تا هرچه زودتر از زندان خارج شده و باز هم کنار خانواده خود باشد. خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon