جلالی: حمله عربستان و کشورهای عربی، تجاوز آشکار به یمن است


جلالی: حمله عربستان و کشورهای عربی، تجاوز آشکار به یمن است

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام متجاوزانه عربستان سعودی و حامیان غربی و عربی این کشور در حمله نظامی به یمن، این اقدام را تجاوز آشکار این کشورها به خاک یمن دانست.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: کشورهای عربی همسایه یمن و قدرت‌های بزرگ دنیا باید به همراه دیگر کشورها صدای ملت یمن را شنیده و آن را به رسمیت بشناسند.

وی با تأکید بر لزوم به رسمیت شناختن خواسته مردم یمن از سوی همه کشورها تصریح کرد: نمی‌شود در یک جایی دموکراسی را سرکوب کرده و به کشوری به هر بهانه‌ای تجاوز کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام عربستان و متحدان این کشور خاطرنشان کرد: بالاخره اینهایی که الان به خیابان‌ها آمده و الان حکومت تشکیل داده‌اند، به اتکای مردم بوده و خود مردم در بطن این انقلاب در یمن حضور دارند و باید به خواسته آنها توجه شود.

جلالی تصریح کرد: با وجود اینکه برخی از کشورهای عربی همسایه یمن و قدرت‌های غربی نمی‌خواستند مردم یمن خود حکومت را به دست بگیرند ولی دیدیم که در نهایت مقاومت و اراده پولادین مردم یمن غالب شد و حالا نیز باید دنیا آنان را به رسمیت بشناسد.

وی با بیان اینکه دنیا باید صدای دموکراسی را در یمن بشنود تأکید کرد: اگر غربی‌ها در ادعای حمایت از خواسته‌های اکثریت مردم واقعا صادق هستند؛ باید صدای دموکراسی را در یمن بشنوند و با انقلابیون یمن همکاری کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای عرب منطقه به همراه آمریکا و برخی کشورهای مستکبر در گفته‌های خود صداقت ندارند عنوان کرد: این کشورها الان دقیقا عکس خواسته‌های مردم یمن را انجام داده‌اند  و حملات عربستان و هم‌پیمانانش به یمن تجاوز آشکار است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon