دیپلمات‌های ایران و گروه ۱+۵ در لوزان سوئیس گرد هم آمدند

دیپلمات‌های ایران و گروه 1+5 در لوزان سوئیس گرد هم آمدند

خبرگزاری تسنیم: هیأت‌های مذاکره کننده ایران و گروه ۱+۵ در دومین روز از مذاکرات هسته‌ای لوزان، سوئیس، در نشستی گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به لوزان، دیپلمات‌های ایرانی و گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلستان و آلمان) در ادامه مذاکرات هسته‌ای در یک نشست جامع به گفتگو نشستند.

در این نشست وزرای خارجه کشورمان و آمریکا حضور ندارند و نشست جامع ایران و گروه 1+5 در سطح معاونین برگزار می‌شود.

از شب گذشته (چهارشنبه) هیأت‌های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی چندین دیدار در سطوح مختلف برگزار کرده‌اند.

عصر امروز مذاکرات در سه سطح مختلف بین تیم‌های ایران و آمریکا برگزار شد. در یک جلسه،  ظریف و کری به گفتگو با یکدیگر نشستند. همزمان با این جلسه، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا به بحث درباره مسائل فنی پرداختند و در  جلسه سوم معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار کردند.

صبح امروز نیز ابتدا ظریف و کری با حضور مقام‌های عالی فنی دو کشور و معاونان وزیران خارجه مذاکرات لوزان2 را آغاز کردند و پس از آن مذاکرات در قالب نشست وزیران، معاونان وزیران و مقام‌های فنی ایران و آمریکا ادامه یافت.

انتظار می‌رود مذاکرات هسته‌ای لوزان برای دستیابی به تفاهمی سیاسی درباره چگونگی تداوم مذاکرات هسته‌ای تا روز شنبه (8 فروردین) ادامه یابد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان