حملات عربستان به درخواست اسرائیل انجام شد

حملات عربستان به درخواست اسرائیل انجام شد

خبرگزاری تسنیم: یک عضو جنبش انصارالله با اشاره به اینکه حملات عربستان به یمن در پاسخ به درخواست رژیم صهیونیستی انجام شد، بر پیروزی ملت یمن بر متجاوزان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک عضو جنبش انصارالله تاکید کرد جنگنده های آمریکایی و سعودی فقط مناطق مسکونی یمن را بمباران می کنند و هیچ یک از رهبران انقلاب به شهادت نرسیده اند.

 "ضیف الله الشامی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت وگو با پایگاه خبری العهد تاکید کرد حملات هوایی سعودی و آمریکا، مناطق غیرنظامی و مسکونی را هدف قرار داده است که به شهادت 27 نفر و زخمی شدن بیش از 70 نفر منجر شده است که بیشتر آن ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

وی در عین حال ادعای برخی رسانه ها مبنی بر شهادت رهبران جنبش انصارالله در این حملات را تکذیب کرد. الشامی خاطر نشان کرد تجاوز عربستان به یمن بنا به درخواست اسرائیل صورت گرفت که در این راستا، روزنامه هاآرتض اسرائیل خواستار حمله جنگنده های سعودی به یمن شده بود .

الشامی تصریح کرد این تجاوز به مثابه اعلان جنگ علیه تمام یمن است و یکی از اهداف آن ایجاد شکاف داخلی در یمن برای آشفته کردن صحنه سیاسی در تلاش برای وادار کردن گروه های انقلابی برای دادن امتیاز است.

وی در خصوص پیامدهای این تجاوز آشکار برای یمن خاطر نشان کرد این تجاوز، یمنی ها را متحد کرده و پس از این تجاوز، همه اختلافات داخلی و منطقه ای و نژادی قومی را کنار گذاشته اند به طوری که همه یمنی ها از همه طیف ها در تظاهرات روز پنج شنبه علیه  تجاوز آشکار(سعودی و متحدانش) شرکت کردند.

این عضو جنبش انصارالله درباره تهدید عربستان به دخالت نظامی در یمن تاکید کرد میلیون ها یمنی با تمام امکاناتی که در اختیار دارند، آماده اند با قدرت، هر گونه تجاوز را دفع کرده و از کشورشان دفاع کنند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد پیروزی در نهایت از آن ملت یمن خواهد بود. خاطر نشان می شود نشریه صهیونیستی اسرائیل الیوم تاکید کرده بود که اسرائیل در حملات عربستان به یمن، خود را در کنار ریاض می بیند.این روزنامه نوشته بود حوثی ها(انصارالله) با ایران هم پیمان هستند، بنابراین منافع  مشترکی میان ریاض و تل آویو وجود دارد و باید از این منافع مشترک حمایت کرد.

بر اساس آخرین اخبار کشورهای سودان شمالی، اردن و مغرب نیز در تجاوز به خاک یمن در کنار عربستان، چهار کشور عربی حاشیه خلیج فارس(عمان در این تجاوز شرکت ندارد)، مصر و آمریکا شرکت کرده‌اند. شبکه خبری العربیه اعلام کرده است که عربستان سعودی وعده داده 100 هواپیمای جنگی و 150 هزار نیروی نظامی‌ به یمن گسیل دارد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان