پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را وارد کشور کردم/ اسرائیل یک پادگان نظامی است

پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را وارد کشور کردم/ اسرائیل یک پادگان نظامی است

خبرگزاری تسنیم: محمد غرضی کاندیدای ریاست‌جمهوری در برنامه "پاسخ به کارشناسان" شبکه چهار سیما، گفت: در دوران حضورم در مخابرات پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را وارد کردم و در وزارت نفت نیز ۱۵۰ شبکه گاز امروز به میلیون‌ها شبکه رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سید محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی "پاسخ به کارشناسان" که از شبکه چهارم سیما پخش شد، به سوالات کارشناسان در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پاسخ داد.

وی در ابتدای این برنامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نظر شما تاکنون وحدت  موجود در جامعه بین مردم و مسئولین، مسئولین و مسئولین چه آسیبی دیده است و رویکرد شما در این زمینه چیست گفت: وحدت بین مردم قویا سامان یافته است و قبل از انقلاب مشروطه، انقلاب مشروطه و ملی کردن صنعت نفت آن را به خوبی نشان دادند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم ایران متعهد هستند و در بستر اداره زندگی، مردم ستون اصلی به شمار می‌روند، گفت: این مسئله ناشی از قبول فرهنگ زندگی مردم توسط خود آنها بوده است.

غرضی همچنین گفت: طی 100 سال گذشته کسانی که می‌خواستند به عنوان شخصیت‌های سیاسی و اداری مردم را تحت مهمیز سیاست‌های خود در بیاورند و وحدت موجود را عوض کنند با شکست روبرو شدند.

وی تاکید کرد:‌گروه‌های سیاسی آماده‌اند و رفته‌اند، اما آنچه ثابت مانده است متن مردم بوده است و خود آنها تشخیص داده‌اند که چگونه می‌توانند ایران را نگه دارند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ظرف 30 سال گذشته گروه‌های سیاسی مختلف آمده‌اند و گفته‌اند که ما از متن مردم هستیم و تمام دولت را در اختیار ما قرار دهید، اما مردم نشان دادند که اینگونه نبوده است .

غرضی تاکید کرد: در حال حاضر که این گروه‌ها با هم اختلاف‌نظر دارند، می‌گویند که مردم اختلاف دارند. آنها با تفکرات انتزاعی خودشان را به مردم تحمیل می‌کنند، اما مردم نمی‌پذیرند و آنها می‌گویند که وحدت نیست و وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگر این مجری درباره اینکه آسیب جدی را در چه چیزی می‌دانید، گفت: در نوع نگاه گروه‌های سیاسی به مردم می‌دانم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: گروه‌های سیاسی نوع نگاهشان به مردم ایران انتزاعی است و طی 50 و 100 سال گذشته همشان شکست خورده‌اند و دولتی که در ایران از مردم دور بوده است و به متن مردم وصل نبوده است، از مردم جدا شده است.

غرضی تاکید کرد: در این زمان متن‌ها مانده‌اند و حاشیه‌ها رفته‌اند و رنگ باخته‌اند.

وی در پاسخ به سوال اقتصادی یکی دیگر از کارشناسان برنامه مبنی بر اینکه مدل فکری برنامه اقتصادی شما مبتنی بر الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت چگونه است و آیا برگرفته از نگاه بومی است، گفت: همانطور که مستحضرید، شعار دولت من ایجاد دولت ضدتورم است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه واحد پول ایران در سالهای گذشته برای معامله با طرف اروپایی خود به رویال و سپس به ریال تبدیل شد و طی سال‌های گذشته ارزش ریال در برابر واحد پول‌های خارجی بسیار تغییر یافته است.

غرضی افزود: طی 33 سال اخیر ارزش ریال ایران در برابر دلار 500 بار کم شده است و این به معنی دست در جیب فقرا کردن است.

وی با بیان اینکه دولت‌های حاضر بجای اینکه متن مردم را اداره کنند، گروه‌های اطراف خود را اداره کرده‌اند، تاکید کرد: اگر می‌خواهند ضابطه‌ای برای این مسئله در نظر بگیرند مردم و نسل جوان به دولتی رای دهند که متعهد شود این شیوه را سامان دهد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بهترین راه برای اینکه کشور اداره شود، این است که دست کسی که در جیب فقرا است قطع شود و این مهمترین اصل در اقتصاد است.

غرضی افزود: دولت که من تشکیل می‌دهم، دولتی است که اگر مردم به آن دولت رای دهند، در مقابل همه این گرفتاری‌هایی که برای مردم ایجاد شده است، می‌ایستند.

وی در پاسخ به سوال کارشناس دیگر این برنامه تلویزیونی درباره اولویت‌های فرهنگی دولتش و راهکارهای معضلات فرهنگی کشور از دیدگاه وی، گفت: حکومت هر وقت بخشی به مسائل نگاه کند هم آن حکومت و هم آن بخش شکست می‌خورد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تفاوت من با دیگران در این است که تعریف فرهنگ را مستقل از  جامعه در نظر می‌گیرم و معتقدم فرهنگ هر جامعه چیزی است که طی سال‌های گذشته و در طول تاریخ گذشته برای آن کشور ایجاد شده است.

غرضی خاطرنشان کرد: وقتی حکومت‌های خارجی می‌خواهند مردم کشوری را به تابعیت خود در بیاورند، فرهنگی را به آنها تزریق می‌کنند، اما ملت ایران و مسلمانان نشان دادند که با فرهنگی که با متن زندگی آنها تعامل نداشته است، بیگانه بوده‌اند. فرهنگ زاییده زندگی مردم است و مردم ایران اسلام را قبول کردند و براساس آن زندگی خود را طی کرده‌اند البته سایر کشورهای مسلمان نیز همینگونه‌اند.

وی با اشاره به خاطره‌ای در این زمینه گفت: با قذافی دیداری داشتم و او به من گفت می‌دانی که من چه خدمتی به دنیای اسلام کرده‌ام . برای کشور لیبی 6 میلیونی یک میلیون حافظ قرآن ایجاد کرده‌ام و من در دلم گفتم باید ببینیم که آنها مسلمان واقعی هستند و زندگی‌شان چگونه است که دیدید به محض اینکه تنها شد از بین رفت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: رضاخان نیز فرهنگ تزریقی فراماسونری را به ملت ایران تحمیل کرد که مردم نپذیرفتند و بدا به حال او که وقتی برای تبعید می‌رفت، حتی نزدیکان و خانواده‌اش نیز برای مشایعت او نیامدند.

غرضی با بیان اینکه فرهنگ باید مقوله زندگی دانست تاکید کرد: امام (ره) نیز که به او روح‌الله می‌گفتند، با 6 میلیون استقبال‌کننده به ایران آمد و با 9 میلیون مشایعت کننده از دنیا رفت. بنابراین اگر می‌خواهیم فرهنگی را برای مردم در نظر بگیریم، باید تلاش کنیم تا فرهنگ جزئی از زندگی آنها باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم به دولتی رای دهند که در آن تورم نباشد، تاکید کرد: وقتی تورم نباشد، تولید شکل می‌گیرد و وقتی تولید ایجاد شود، اشتغال در ادامه آن ایجاد می‌شود و در این صورت دیگر جوانان سر سفره پدرانشان نمی‌نشینند و اگر می‌خواهید او را به استقلال برسانید، باید سر او را به فعالیتی مشغول کنید، نه اینکه او را به اموری که ضرر دارد مشغول کنید.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در حاضر مدل‌های مختلف و فیلم‌ها و روشهای تخریبی مختلفی می‌آید و می‌رود حتی در بحث سیاسی نیز همینطور است که ضرر دارد و بوده‌اند افرادی که با یک شعار سیاسی جذب شده‌اند و بعد دیده‌اند که این مسئله دوام نداشته است.

غرضی با بیان اینکه دولتی ایجاد می‌کنم که در آن اشتغال فعال و پیشرفته باشد، گفت: دوران حضور در وزارت مخابرات پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را وارد کردیم و در وزارت نفت نیز به همین شکل عمل نمودم بطوری که 150 شبکه گاز امروز به میلیون‌ها شبکه گاز رسیده است و شبکه برق کشور نیز امروز بهترین شبکه برق خاورمیانه است و بهترین نیروهای انسانی در مخابرات وجود دارند .

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدگاهایش در مقوله سیاست خارجی نیز گفت: سیاست انعکاس استعداد ملت است و اگر دولت انعکاسی از استعداد ملت باشد، در سیاست خارجی و داخلی به گونه‌ای عمل می‌کند که پایدار باشد و اگر اینگونه نباشد شکست می‌خورد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: من توسعه جمهوریت را در نظر دارم و طی آن انتصاب استانداران را به مردم واگذار می‌کنم و معتقدم اگر استانداری از سوی مردم انتخاب شود، بهتر می‌تواند عمل کند. زیرا طی سالهای گذشته 330 استاندار در ایران عوض شده است و هر دولتی که آمده و استاندار همراهش نبوده، آن را اخراج کرده است و همین مسئله به قدرت سیاسی ضربه زده و آن را تضعیف کرده است.

غرضی با بیان اینکه هر استعدادی که در کشور بوده طی سال‌های اخیر در تهران جمع شده است، گفت: نمایندگان مجلس از شهرهای مختلف به تهران آمده‌اندو تهران‌نشین شده‌اند، معتقدم اگر استانداران را مردم انتخاب کنند، آن استان می‌تواند رشد کند و اقدامات مفیدی در این مقوله انجام دهد.

وی با بیان اینکه عمر استانداران 1/5 تا 2 سال بوده است، گفت: به طور قطع در این زمان نمی‌توان کارهایی را سامان داد و حتی استانهایی در ایران هستند که طی 33 سال گذشته 21 بار استاندارانشان عوض شده‌اند و قطعا این مسئله به جمهوریت ضربه می‌زند و آن را تخریب می‌کند، اما وقتی که مردم دست به عمل بزنند و خود استاندار را انتخاب کنند، او به دلیل داشتن پایگاه و گروه اجتماعی می‌تواند مفیدتر اقدام کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: طی 300 سال گذشته تهران بسیار پرجمعیت شده است و تا جایی که دارد خفه می‌شود و در گوشه و کنار آن کارتن‌خوابها زندگی می‌کنند و این در شان ام‌القرای اسلام نیست. همین مسئله بخشی نگاه کردن به مقوله فرهنگ نیز اینجا صادق است. وقتی که فرهنگ را متخذ از مردم بدانید، در این زمان شهر به ثبات می‌رسد .

غرضی تاکید کرد: بنده اگر خلاف قانون نباشد، بسیاری از امور را به استانداران واگذار می‌کنم و زمینه لازم را برای حمایت از استانداران و طرح‌های آنها ایجاد می‌کنم.

وی در بعد سیاست خارجی نیز گفت:‌ ما با آمریکایی‌ها درگیریم و با هیچ کشوری دعوا نداریم، البته من اسرائیل را کشور نمی‌دانم و یک پادگان می‌دانم. ایران طی سالهای گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است، اما آمریکا توطئه‌هایی را علیه ایران ایجاد کرده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سیاست خارجی انعکاسی از سیاست داخلی است گفت: آمریکایی با شعار نه شرقی نه غربی ما مشکل دارند و با آن همراه نمی‌شوند.

غرضی گفت: من با مذاکره با آمریکا مخالفم و تاریخ ایران نشان داده است که مردم ایران تحمل دولتی را که با آمریکا همراه بوده است را نکرده‌اند.

وی افزود: ملت ایران 70 میلیون جمعیت دارد، یعنی یک درصد از جمعیت و یک درصد از خاک دنیا را در اختیار دارد و آمریکایی‌ها ذهنیتشان این است که همه منابع زیرزمین و روی زمین به آنها تعلق دارد و به دنبال این هستند که به منابع ایران دست‌اندازی کنند. همان کاری را که با ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها کردند و چشمشان از ایران کنده نمی‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنها فکر کردند می‌توانند صدام را بردارند و صدام‌تر از او را بگذارند، اما دیدید آنجا نیز اسلام پیروز شد.

غرضی گفت: سیاست خارجی ما تعامل در میدان بازی است. با آمریکا مذاکره نداریم زیرا مذاکره خارج از دید مردم است.

وی افزود: آمریکایی‌ها معقتد بودند دور ایران را بگیرند و ایران را اشغال کنند و این فکری اشتباه بود. هر دولتی که به آمریکا تکیه کرد، ملت آن را نمی‌پذیرد که با آمریکا سازش کند و برای اینکه 2 بشکه نفت بفروشیم با او مذاکره کنیم. مصدق با آمریکا مذاکره کرد و هنوز پایش به ایران نرسیده بود کودتا کردند و حکومتش از بین رفت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در زمان جنگ نیز بنی‌صدر می‌گفت مرزها به قبل از جنگ برگردانید. البته علنی نمی‌گفت و من که استاندار خوزستان بودم و در جنگ شرکت داشتم، می‌دیدم هیچ امکاناتی در اختیار قرار نمی‌داد و دائم از تجهیز ارتش حرف می‌زد، اما این کار را صورت نداد.

غرضی با بیان اینکه سیاست من تعامل با دشمن در میدان عمل است، گفت:  اگر آنها فکر می‌کنند در سوریه موفق می‌شوند اشتباه می‌کنند. مرزهای سیاسی ما خیلی از جغرافیای ما جلوتر رفته است. ما حاشیه‌های بسیار قوی پیدا کرده‌ایم . آمریکا در خاورمیانه یکسری دولت دست‌نشانده دارد. بهترین مثال آن همین اسرائیل است که چند سال است می‌خواهد به ایران حمله کند، اما اسرائیلی‌ها به آمریکایی می‌گویند اگر تو به ما کمک نکنی، ما مثل لشکر شکست خورده می‌مانیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon